۷۲۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی زیر کشت پاییزه می‌رود

تبریز - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال زراعی جاری ۷۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پاییزه می‌رود.

اکبر فتحی، روز چهارشنبه در همایش آغاز کشت پاییزه سال زراعی جاری پیش‌بینی کرد که ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت غلات و کلزا اختصاص یابد و افزود: در کشت پاییزه سیاست کشاورزی تجاری در قالب کشاورزی قراردادی و رعایت الگوی کشت اس و تلاش می‌شود نهاده‌های مورد نیاز برای کشت پاییزه به موقع تهیه و در اختیار کشاورزان استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تولیدات کشاورزی مربوط به حوزه زراعت و بقیه مربوط به تولیدات دامی و باغی است، اظهار داشت: این بخش نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور و استان، کشت بیشتر محصولات زراعی به خصوص محصولات استراتژیکی مانند گندم، جو و کلزا در پاییز انجام می‌شود بنابراین آغاز فصل زراعی برای فعالان این بخش بسیار مهم است.

«فتحی» با اشاره به تامین بذر و کود مورد نیاز برای اجرای کشت پاییزه، ادامه داد: کشت این محصولات باید در این فصل با برنامه‌ریزی دقیق اجرایی گردد تا محصول خوبی در خرداد سال آینده برداشت شود.

وی یادآوری کرد: وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت کلزا به تعهدات خود عمل، و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم این محصول را ۱۵ هزار تومان اعلام کرده است بنابراین انتظار می‌رود سطوح بیشتری از اراضی کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص یابد.

فتحی، افزود: در خصوص سایر محصولات نیز بیشتر بر کشت دیم و تناوب محصولات زراعی تاکید می‌شود و به جای آیش بهتر است تناوب در حبوبات و محصولات علوفه‌ای رعایت و از زمین‌ها به صورت بهینه استفاده شود.

به گزارش ایرنا، اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است و این استان سالانه نزدیک به پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha