مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در قزوین برگزار می‌شود

قزوین – ایرنا – دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در قزوین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید امید برزگری روز چهارشنبه در نشست خبری ستاد مردمی اربعین استان قزوین، اظهار داشت: در موضوع پیاده رویی اربعین برای کل استان قزوین ۷۰۰ سهمیه تخصیص یافته که این تعداد بین ۵۶ موکب رسمی تقسیم شده است.

وی افزود: برخی از موکب ها با مواکب عراقی ارتباط دارند و در عراق به آنها می‌پیوندند ولی برخی از آنها که این ارتباط را ندارند در چهار قرارگاه نجف، کربلا، طریق الحسین(ع) و مصیب ساماندهی می شوند.

این مسوول گفت: بدین صورت تجمیع مواکب صورت می گیرد و هر کدام از موکب ها یکی از وظایف تغذیه، اسکان، موضوعات پزشکی و... را بر عهده می گیرد.

برزگری با بیان اینکه در داخل استان قزوین نیز برنامه هایی تدارک دیده است که شامل برنامه های فرهنگی و ایستگاه صلواتی می شود، اضافه کرد: مهمترین برنامه های فرهنگی شامل چهارپایه خوانی با مشارکت ۱۰ هیات حسینی، روضه در کوچه، ماشین سفیر اربعین، کاروان خودرویی، برگزاری پویش مردمی فیلم و عکس با موضوع اربعین، حضور ذاکرین آل الله در مراکز درمانی و اجرای طرح زیارت نیابتی می شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین اظهار داشت: مراسم جاماندگان اربعین حسینی هم به صورت پیاده روی و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به سمت امامزاده حسین (ع) برگزار می شود البته این مراسم به صورت دسته عزاداری نیست و دقیقا مانند پیاده روی اربعین برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha