۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 1460
کد خبر: 84473100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از اردکان

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبر: 84473100
چند خبر کوتاه از اردکان

یزد - ایرنا - دعوت فرماندار اردکان از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی،دستگیری ۲ باند سارقان موتورسیکلت در این شهرستان،تکمیل تاسیسات آبرسانی مجتمع رباط پشت بادام خرانق ، تولید ۶ میلیون تن کنسانتره در مجتمع چادرملو از جمله خبرهای کوتاه روزپنجشنبه استان یزد است.

فرماندار اردکان در پیامی از مردم این شهرستان برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، دعوت کرد و گفت: محور این رویداد فرهنگی بر سیره امام هشتم متمرکز است.

مصطفی پوردهقان،افزود: این جشنواره با محوریت آستان قدس رضوی و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می شود.

رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان اضافه کرد: جشنواره از  ۲ منظر حایز اهمیت است، نخست به واسطه اهمیت کتاب و کتابخوانی و دوم به سبب موضوع جشنواره که آشنایی مردم با سیره ائمه اطهار به ویژه امام هشتم شیعیان و امام زمان(عج) است.

اردکان 

 فرمانده انتظامی اردکان از دستگیری باند ۲ نفری سارقان موتورسیکلت از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان خبر داد.

به گفته سرهنگ اکبر شفیعی با  وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در اردکان و شکایت مالباختگان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت و ماموران توانستند با استفاده از شگردهای پلیسی سارقان سابقه دار را در حین سرقت شناسایی و هر ۲ نفر را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهمان ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند که در تحقیقات تخصصی مشخص شد پس از سرقت موتورسیکلت از شهرستان های یزد ،تفت ، میبد و اردکان اقدام به تغییر وضعیت ظاهری موتورسیکلت کرده و ضمن انتقال به شهرهای جنوبی کشور آنها را به فروش می رساندند که در این راستا چهار موتورسیکلت سرقتی  از متهمان کشف که به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اردکان 

 مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات، تصفیه و خطوط انتقال شرکت آب و فاضلاب( آبفا) استان یزد گفت: در  اجرای آبرسانی به روستای رباط پشت بادام شش کیلومتر لوله گذاری به قطر ۱۶۰ میلی متر و از جنس پلی اتیلن اجرا شد.

احمد باقری پور اظهارکرد : برای افزایش ذخیره آب مورد نیاز یک باب مخزن بتنی ذخیره به ظرفیت هزار مترمکعب و یک باب مخزن بتنی ذخیره آب به ظرفیت ۱۰۰ مترمکعب برای ذخیره سازی آب شیرین ساخته شد.
وی  بیان کرد: ساختمان کلرزنی و آب شیرین‌کن این مجتمع احداث شد و برای  بهره برداری نیاز به نصب تجهیزات کلرزنی و آب شیرین‌کن هست که این موضوع از سوی امور آبفای اردکان در دست پیگیری است.
باقری پور اظهارکرد: عملیات حصار کشی اطراف محل تاسیسات روستاهای رباط پشت بادام و سنگرد اردکان نیز با چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اجرا شد و سایت تاسیسات رباط پشت بادام از نظر حفاظت فیزیکی هم ایمن شد.
وی افزود: اجرای عملیات آبرسانی به روستاهای رباط پشت بادام و سنگرد با  ۱۸ میلیارد ریال بودجه از محل تامین اعتبار ملی و استانی به اتمام رسید.

اردکان

به گفته مدیر مجتمع معدنی چادرملو اردکان دیروز(چهارشنبه ) تولید کنسانتره از مرز ۶ میلیون تن عبور کرد و این میزان تولید افتخار جدیدی است که در تاریخ فعالیت این مجتمع به ثبت رسید در حالیکه قرار بود این میزان تولید

در پایان ماه جاری به این میزان  برسد.

حمید جهانی افزود: میزان بارگیری کنسانتره به مقصد کارخانه های فولاد کشور نیز به ۶ میلیون و ۱۳۳ هزار تن رسید و در این دوره تمامی تولید و آنچه در انبارهای کنسانتره موجود بود، حمل و به فروش رسید.

 وی افزود: ثبت این میزان تولید و فروش در شرایطی که کشور گریبانگیر مبارزه با بیماری کووید ۱۹، رفع موانع کمبود برق، مشکل تامین قطعات یدکی و مصرفی، فرسودگی دستگاه ها و رفع تحریم هاست همکاران با سعی و تلاش، همدلی و همیاری به این افتخار دست پیدا کردند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha