۴۰ درصد کارگاه‌های کوچک بسیج سازندگی سمنان در  حوزه صنایع دستی است

سمنان- ایرنا- رییس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: بیش از ۴۰ درصد از کارگاه‌های کوچک بسیج سازندگی استان در حوزه مرتبط با رشته‌های صنایع‌دستی فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، مهدی کاشفی عصر پنجشنبه در دیدار با سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بیان کرد: با در نظر گرفتن تمهیدات هوشمندانه می‌توان نهایت بهره‌وری را از صنایع‌دستی ارزان قیمت در جهت اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی داشت.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی بازارهای هدف ضامن اقتصادی کردن صنایع‌دستی استان سمنان است، گفت: صنایع‌دستی از جمله صنایع کم هزینه اما ارزآور است.

وی با بیان اینکه بسیج از همه توان برای همکاری در جهت آموزش و اشتغال افراد در حوزه صنایع‌دستی استفاده خواهد کرد، ادامه داد: صنایع‌دستی ظرفیتی منحصر به فرد در بخش اقتصادی محسوب می‌شود که توجه به آن می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در کشور باشد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم همکاری‌های بیشتر در حوزه حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی در استان گفت: ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی به همت بسیج سازندگی نشان از توجه بسیج سازندگی به صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و اصیل و فرهنگ و میراث این استان است.

جعفر صفاخواه با بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آماده همکاری‌های دوجانبه برای رفع مشکل بازار فروش و جلوگیری از خام فروشی صنایع‌دستی است، افزود: توجه به آموزش و توانمندسازی افراد در حوزه صنایع‌دستی تأثیر بسزایی در نیازسنجی درست و رفع مشکل بازار فروش خواهد داشت.

بیش از پنج هزار هنرمند در رشته‌های مختاف صنایع دستی استان سمنان فعالیت دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha