۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۸
کد خبر: 84474612
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پلیس ۱۱۰ خراسان رضوی روزانه ۱۷ هزار تماس مردمی دارد

مشهد- ایرنا- رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی متوسط تماس روزانه مردم را با پلیس ۱۱۰ در این استان ۱۷ هزار مورد اعلام و بیان کرد: این تعداد در زمان حضور زائران بارگاه منور رضوی در مشهد بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

سرهنگ حسین زنگنه‌ثانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در خراسان رضوی گاه به ۲۷ هزار مورد در روز نیز می‌رسد بطوری که هر یک از اپراتورهای تلفنی پلیس روزانه تا ۷۰ مورد تماس مردم را پاسخ می‌دهند. 

وی ادامه داد: تا پیش از سال ۱۳۹۸ هر شهر در استان واحد پلیس ۱۱۰ مجزا و اختصاصی خود را داشت که بطور جداگانه از یکدیگر فعالیت می‌کردند اما پس از آن برای ایجاد هماهنگی در عملیات پلیسی، اصلاح روند، ارتقای کارآمدی و کیفیت کار مجموعه پلیس ۱۱۰، تمامی خطوط تلفنی آن در یک محل تجمیع شد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به فعالیت ۴۵ خط تلفن پلیس ۱۱۰ در این استان و پاسخگویی شبانه‌روزی آن اشاره کرد و گفت: هم‌اینک بیشتر تماسهای مردم با ۱۱۰ به طرح محدودیتها و ممنوعیتهای ترافیکی یا موارد مشابه آن اختصاص دارد.

وی افزود: برخی شهروندان در مورد مقررات ابلاغی محدودیتها و ممنوعیتهای ترافیکی پرسش و ابهام دارند زیرا از طریق رسانه‌ها مطلع یا اقناع نشده‌اند لذا با پلیس ۱۱۰ به‌ عنوان مرجع انتظامی مورد وثوق برای کسب اطمینان تماس می‌گیرند. 

سرهنگ زنگنه‌ثانی ادامه داد: پارسال ۴۵ درصد از مجموع تماسها با پلیس ۱۱۰ در خراسان رضوی منتج به عملیات پلیس شد و موضوع ۳۶ درصد تماسها نیز امور ارشادی و درخواست راهنمایی بود.

وی گفت: امسال شمار تماسها با موضوع امور ارشادی بیشتر از پارسال شده بطوری که به صورت میانگین حدود ۶۰ درصد از کل تماسها را با پلیس ۱۱۰ در این استان تشکیل می‌دهد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اینگونه تماسهای مردم را نیازمند توضیح و پاسخ تشریحی اپراتورهای پلیس ۱۱۰ ذکر و بیان کرد: بطور مثال و به خصوص این تماسها در مورد محدودیتهای کرونایی است که برای برخی شهروندان مبهم هستند. 

وی افزود: بر این اساس بطور طبیعی شاخص عملیاتی پلیس ۱۱۰ در خراسان رضوی که نیازمند اعزام و حضور مامور در صحنه است امسال نسبت‌ به پارسال کمتر شده است.

سرهنگ زنگنه‌ثانی ادامه داد: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تماس مردم از ابتدای امسال تاکنون در مرکز پلیس ۱۱۰ خراسان رضوی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد بیشتر شده است. 

وی مرکز تجمیعی پلیس ۱۱۰ را ویترین ۲۴ ساعته فعال نیروی انتظامی در استان دانست و گفت: اکثر نیروهای شاغل در مرکز پلیس ۱۱۰ ماموران جوانی هستند که روزانه در قالب دو نوبت کاری خدمت‌ می‌کنند لذا فشار کاری بسیار متحمل می‌شوند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: ‌بسیاری از شهروندان تماس‌گیرنده با پلیس ۱۱۰ امدادخواهان دچار شرایط بحرانی هستند که جان، مال یا آبرویشان در خطر قرار گرفته بنابراین مامور پاسخگو می‌بایست همزمان با آرام نمودن فرد، بطور بسیار سریع ماموریت مربوطه را به پلیس عملیاتی ابلاغ نماید.

وی ادامه داد: بر این اساس اپراتور پلیس ۱۱۰ باید در مدت کوتاه علاوه بر روانشناسی و آسیب‌شناسی، از دانش انتظامی‌ خود نیز بهره گرفته و در سریعترین زمان بهترین نتیجه را رقم بزند که کاری بسیار دشوار است. 

سرهنگ زنگنه‌ثانی گفت: تمامی تماسهای برقرار شده با اپراتورهای پلیس ۱۱۰ ضبط و ذخیره می‌شوند تا چگونگی پاسخگویی و تعامل کلامی آنها با مردم بطور دقیق مورد بررسی و نظارت لازم قرار گیرد. طبق ارزیابی صورت گرفته از طریق سامانه تلفنی ۱۹۷ بازرسی ناجا افزون بر ۵۰ درصد تماسها با پلیس ۱۱۰ رضایتمندی و کیفیت لازم پاسخگویی را از دیدگاه مردم کسب کرده‌اند.

وی افزود: بخشی از نارضایتی‌های مردم از پلیس ۱۱۰ مربوط به تاخیر ماموران عملیاتی و گشت انتظامی در حضور در محل مورد نظر به ویژه‌ در ارتباط با تصادفات رانندگی است که بخاطر تعداد زیاد ماموریتها، محدودیت در امکانات و نیروی انسانی رخ می‌دهد. 

رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی این محدودیتها را طبیعی دانست و ادامه داد: نیمی از توان عملیاتی کلانتریها صرف ماموریتهای ابلاغی از مرکز ۱۱۰ می‌شود. علاوه بر این بسیاری از ماموریتهای خدماتی، فراخوانها، تجمع های احتمالی و موارد مشابه نیز وجود دارند لذا نمی‌توان ۱۰۰ درصد ظرفیتهای انتظامی را در حوزه پلیس ۱۱۰ بکار گرفت.  

وی به برپایی کمیسیون ماهانه تخلفات پلیس اشاره کرد و گفت: اگر همکاران ما به هر دلیل در ماموریتها درست عمل نکرده، تاخیر حضور در محل یا برخورد نامناسب و موارد مشابه داشته باشند، شواهد و مستندات آن بررسی و گزارش‌گیری می‌شود سپس در این کمیسیون نسبت به نوع واکنش سلسله مراتب فرماندهی برای تنبیه تصمیم‌گیری می‌گردد. 

سرهنگ زنگنه‌ثانی افزود: پارسال ۵۷ مورد انتقاد از اپراتورهای پلیس ۱۱۰ در خراسان رضوی مطرح شد اما امسال تاکنون این موارد ۴۵.۶ درصد کمتر شده است. 

وی ادامه داد: اشغالی خطوط فعال حدود کمتر از ۲ درصد است و میانگین مفید هر مکالمه حدود یک‌ دقیقه می‌باشد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد توان کلانتریها و ماموران انتظامی صرف ابلاغهای ماموریتی مرکز پلیس ۱۱۰ می‌شود.

پلیس ۱۱۰ خراسان رضوی روزانه ۱۷ هزار تماس مردمی دارد

وی افزود: پنج درصد تماسهای مردمی با پلیس ۱۱۰ در این استان نیز جنبه مزاحمت دارد. 

سرهنگ زنگنه‌ثانی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم فقط در صورت بروز حوادث مهم با ۱۱۰ تماس بگیرند و از تماس های غیرضروری خودداری کنند و با توجه به اینکه تشابه اسمی در برخی خیابان ها وجود دارد آدرس را دقیق و ابتدا شهر مورد سکونت و سپس منطقه و بخش و خیابان اصلی و فرعی و سپس ساختمان یا مجتمع و واحد و پلاک محل وقوع حادثه را دقیق بیان کنند تا ماموران بتوانند در سریعترین زمان ممکن در آن مکان حضور یابند.

وی گفت: همچنین خواهشمندیم شهروندان پس از تماس با ۱۱۰ صبر و شکیبایی داشته باشند تا ماموران در محل اعلام شده حضور پیدا کنند و از برقراری تماس های پیاپی و تکراری برای پیگیری خودداری نمایند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha