۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84474665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضاهای ورزشی در شهرستان ری ۳۷ سانتیمتر است

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۶
کد خبر: 84474665
سرانه فضاهای ورزشی در شهرستان ری ۳۷ سانتیمتر است

شهرری ـ ایرنا ـ رییس اداره ورزش و جوانان شهرری با بیان اینکه ورزشگاه ها و اماکن ورزشی این شهرستان با میزان جمعیت آن همخوانی ندارد، گفت: هم اکنون سرانه فضاهای ورزشی این شهرستان ۳۷ سانتیمتر به ازای هر نفر است.

حسین یوسف‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: متاسفانه سرانه ورزشی شهرستان ری به عنوان طلایی ترین شهر المپیکی ایران بسیار پایین تر از استانداردهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ری در المپیک و پارالمپیک توکیو ۱۰ ورزشکار داشته و اولین مدال طلایی نیز در این دوره از مسابقات توسط ورزشکاران این شهرستان کسب شده است، افزود: سرانه فضاهای ورزشی ری باید در جهت کشف استعدادهای جدید ورزشی توسعه یابد.

یوسف زاده اضافه کرد: شهرستان ری دارای ۲۷ مجموعه ورزشی است که اکثر آنها به دلیل نبود بودجه در سال های گذشته دارای مشکلات فراوان زیرساختی هستند که باید تعمیرات این مراکز ورزشی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از ورزشگاه های شهرستان ری با اداراتی همچون اوقاف و شهرداری داری تعارض و مشکل هستند، گفت: هم اکنون ورزشگاه تختی در خیابان حرم عبدالعظیم (ع) که از سال ۱۳۲۰سالن ورزشی بوده و دارای استخر و یکی از مراکز مهم ورزشی شهرری محسوب می شود دارای مشکلات حقوقی بسیاری است.

یوسف زاده تاکید کرد: حل مشکلات اماکن ورزشی شهرستان ری نیازمند عزم و اراده نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و مسئولان دولتی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ری برای پذیرایی هیات ورزشی میهمان هنوز محل و جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: این شهرستان نیازمند خانه تخصصی ورزش، استادیوم ۱۵ هزار نفری و خانه جوان است.

این مسئول وضعیت قراردادهای کارکنان اداره ورزش و جوانان شهرستان ری از دیگر مشکلات حوزه ورزش برشمرد و گفت: بودجه اصلی این اداره هم اکنون صرف پرداخت حقوق و دستمزد این نیروها می شود که برخلاف قانون است از همین جهت باید وضعیت این افراد به زودی رفع شود.

یوسف زاده یادآور شد: اگر وضعیت استخدامی کارکنان اداره ورزش و جوانان شهرستان ری روشن شود بودجه ای که برای حقوق آنان پرداخت می شود صرف استعداد یابی، نخبه پروری و سایر هزینه های ورزشکاران می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری دارای ۶۰ هیات ورزشی است، این شهرستان به تنهایی پنج مدال از ۱۵ مدال المپیک را کسب کرده است، به همین دلیل این شهرستان را شهر طلایی کشور در المپیک می‌نامند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha