۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84475325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجم جوجه‌ریزی برای تولید مرغ در تربت‌جام افزون بر دو برابر شد

مشهد- ایرنا- معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام به چهار میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۰ قطعه جوجه‌ریزی ظرف امسال در مرغداریهای این شهرستان مرزی واقع در شرق خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: حجم جوجه‌ریزی با هدف افزایش تولید مرغ گوشتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۴ درصد بیشتر شده است.

باقر خدادادی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: جوجه‌ریزی امسال در ۱۰۸ واحد مرغداری فعال شهرستان مرزی تربت‌جام در پی صدور مجوز جهاد کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

وی به هفت میلیون و ۶۸۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی سالانه در مرغداریهای این شهرستان اشاره و بیان کرد: هر سال بطور میانگین افزون بر ۱۵ هزار و ۱۷۶ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: هر سال بین چهار تا پنج دوره جوجه ریزی در این شهرستان انجام می‌شود که در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین هر دوره، مجوز جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعد صادر می‌گردد.

وی گفت: تمامی فرایند مراحل پرورش مرغ شامل جوجه‌ریزی، واکسیناسیون و درمان در این شهرستان با فعال شدن سامانه "پایش و مراقبت از بیماریهای طیور" در این سامانه ثبت می‌شود. 

خدادادی همچنین به نبود کشتارگاه طیور در این شهرستان اشاره کرد و افزود: مرغهای تولید این شهرستان بطور زنده برای کشتار به دیگر نقاط خراسان رضوی ارسال می‌شوند.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از کل مرغ پرورش یافته در تربت‌جام پس از کشتار دوباره برای مصرف محلی وارد بازار این شهرستان می‌شود. 

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: این شهرستان از نظر تولید گوشت مرغ رتبه دوم استان خراسان رضوی را از آن خود کرده است.

وی افزود: فعالیت ۱۰۸ واحد مرغداری در این شهرستان زمینه اشتغال افزون بر ۳۳۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

خدادادی به فعالیت ۲ واحد مرغ تخمگذار و تولید سالانه هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰۰ تن تخم مرغ در شهرستان تربت‌جام تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha