ترویج مباحث آموزشی و فرهنگی رویکرد پلیس برای کاهش سوانح جاده‌ای است

همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به نقش اثرگذار و غیرقابل انکار آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش سوانح جاده ای، توسعه و ترویج مباحث آموزشی و فرهنگی رویکرد پلیس در حوزه پیشگیری از بروز این سوانح است.

سرهنگ «غلامعلی همایی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توجه به ۲ مقوله مهم فرهنگ‌سازی و آموزش موجب کاهش ۵۰ درصدی آمار وقوع سوانح جاده ای(جرحی ، فوتی و خسارتی) در سطح استان می شود.

وی افزود: در همین ارتباط کارشناسان پلیس راه با توجه به فراوانی حوادث و سوانح رانندگی در مناطق مختلف استان، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در مساجد با هدف فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع سانحه برای اهالی محل می کنند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: به عنوان مثال ارائه آموزش های دقیق فنی و فرهنگی در رابطه با نحوه استفاده از ادوات کشاورزی در مناطق روستایی به ویژه روستاههای با آمار بالای حوادث فوتی مرتبط با این بخش از جمله برنامه های محوری و دارای اولویت پلیس راه استان است.

سرهنگ همایی افزود: ارائه مباحث آموزشی و فنی مرتبط با خسارت های ناشی از سوانح موتورسیکلت در مسیرهای روستایی به علت سرعت غیرمجاز و یا رعایت نکردن اصول ایمنی از دیگر مواردی است که به صورت جدی در دستور کار بخش های آموزشی و فرهنگی پلیس راه استان همدان قرار دارد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: نهادینه شدن اصل احترام به قانون و قانونمندی در جامعه، ارتقای فرهنگ ترافیک و پیشرفت های فرهنگی و اجتماعی از جمله عوامل موثر برای کاهش آمار سوانح رانندگی درون و برون شهری است.

به گفته وی، عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات رانندگی دارد و برهمین اساس توجه به موضوع آموزش و فرهنگ سازی دراین زمینه نقش قابل توجه و چشمگیری در پیشگیری از بروز سوانح و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha