«شجاع احسانی» روز جمعه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: خط مشاوره ۱۴۸۰ (صدای مشاور) از ساعت هشت صبح تا ۲۲ شب به صورت رایگان با حضور سه شیفت کارشناسان و مشاوران در تمامی حوزهها خدمات مشاوره ای به عموم مردم ارائه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: اختلافات زناشویی بر اثر عواملی چون بیکاری با ۱۲ هزار و ۸۷۶ مورد، اختلاف نظرهای تربیتی درباره فرزندان و مشکلات والد فرزندی با هشت هزار و ۶۴۸ مورد، مسائل بالینی با چهار هزار و ۱۶۱ مورد و اعتیاد با هزار و ۱۱۹ مورد به ترتیب بیشترین علل تماس گیرندگان با صدای مشاوره بهزیستی همدان بوده است.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه تمام کارشناسان پشت خط ۱۴۸۰ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشتههای تخصصی روانشناسی و مشاوره هستند عنوان کرد: همکاران صدای مشاور ١٤٨٠ با همدلی و از طریق آموزش های تخصصی، راهکارهای مقابله با استرس، خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ را برای مراجعان ارائه می دهند.
احسانی هدف کمک های اولیه روانشناختی در بحران را ایجاد یک تماس و ارتباط انسانی بدون زحمت و به طور کامل مشفقانه دانست و افزود: خدمات مشاوره ای احساس امنیت و آرامش روانی به وجود می آورد تا آسیب دیدگان و تماس گیرندگان برای بیان و جهت دهی هیجانات آماده شوند و سریعتر رفع نگرانی و اتصال به شبکه حمایتی مربوطه " خانواده " انجام گیرد.
به گفته وی سامانه ارزیابی روان شناختی و غربالگری اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا به آدرس corona.behzisti.ir و خط ١٤٨٠ کنار سایر خدمات مجازی سازمان بهزیستی، در صورت نیاز افراد را برای مداخلات درمانی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع می دهد.
۴۵ هزار و ۵۳۰ معلول زیر پوشش سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند که بیشترین تعداد با ۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر مربوط به شهرستان همدان است.
حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند.
استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما