اقدام مناسبی پیرامون الگوی کشت در کهگیلویه وبویراحمد انجام نشده است

یاسوج- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تدوین الگوی کشت استان اقداماتی انجام شده اما این فعالیت ها موثر نبوده است.

جبار کیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلات عمده استان کهگیلویه و بویراحمد چگونگی مصرف آب کشاورزی است که رابطه مستقیمی با الگوی کشت دارد.

وی اظهار داشت: اقتصاد کشاورزی استان باید بهبود یابد که بخش زیادی از این مساله به چگونگی مصرف آب و الگوی کشت دارد.

کیانی بیان کرد: کشت دانه های روغنی که در سال های اخیر از سوی دولت حمایت بیشتری می شود می تواند اقتصادی باشد.

وی عنوان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهمترین نهاد فعالان بخش خصوصی استان برای تدوین الگوی کشت سلسله نشست هایی را با کارشناسان و مسوولان دستگاه های اجرایی آغاز کرده است.

کیانی گفت: در گام اول حساس کردن ذهن جامعه و مسوولان به ضرورت اجرای چنین طرحی است و مطالعات کافی و کارشناسی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهمترین نهاد متولی بخش کشاورزی استان در این زمینه می تواند کمک زیادی بکند.

کیانی عنوان کرد: باوجود درخواست  از این نهاد برای اعلام الگوی کشت در استان هنوز گزارشی در این زمینه به اتاق بازرگانی اعلام نشده است.

بیش از ۱۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت محصولاتی مانند غلات، حبوبات، نباتات صنعتی، سبزیجات، محصولات جالیزی و نباتات علوفه ای است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از این سطح زیر کشت سالانه بیش از ۴۸۰ هزار تن محصول برداشت می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha