پایان تابستان و آخرین خبرهای کرونایی در استان‌ها

استان‌ها- ایرنا - آخرین روز فصل تابستان درحالی سپری می‌شود که کرونا همچنان می تازد و سال تحصیلی جدید متاثر از پاندمی کرونا امسال هم با حضور مجازی دانش آموزان آغاز می شود ، وزیر بهداشت هم ابراز امیدواری کرد که تا دو هفته آینده با واکسیناسیون سنین زیر ۱۸ سال بتوان کار بازگشایی مدارس را انجام داد.

امسال مدارس کشور از سوم مهرماه سال تحصیلی خود را براساس وضعیت و رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز می کنند و بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش، آغاز سال جدید بیشتر با آموزش مجازی همراه است و ادامه سال تحصیلی نیز بر اساس شرایط شیوع ویروس و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، شیوه آموزش به صورت حضوری ،استمرار آموزش مجازی و یا آموزش ترکیبی پیگیری خواهد شد.

تجربه نشان داده که به طور حتم آموزش مجازی نمی تواند جایگزین خوبی برای آموزش حضوری باشد هرچند می تواند در کنار و مکمل آن استفاده شود اما آنچنان که باید نتوانسته و نمی تواند به طور کامل و جامع نقش تعلیم و تربیتی مدرسه را پوشش بدهد.

اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برای بازگشایی مدارس تامین سلامت دانش آموزان، والدین و معلمان اعلام و در همین راستا دستورالعملی با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی مدارس به ادارات استان‌ها ابلاغ شده است و بازگشایی تدریجی مدارس، محور اصلی برنامه وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز گذشته (سه شنبه) و در مراسم رونمایی از نسخه جدید شاد اعلام کرده که زیر ساخت‌های لازم درمدارس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده شده‌ است و  بودجه سرانه بهداشتی نیز در این روزها واریز می شود تا مدیران بتوانند الزامات بهداشتی را در فضای مدرسه فراهم کنند.

آغاز نوبت دهی واکسیناسیون دانش‌آموزان متولدین ۸۲ تا ۸۳

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از آغاز نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان متولدین ۸۲ تا ۸۳ خبر داد.

به گفته محمد محسن بیگی در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان نوبت اول واکسیناسیون که از طریق سامانه وزارت بهداشت اعلام شده و هم اکنون برای متولدین ۸۲تا ۸۳ در حال انجام است و برای گروه‌های بعدی هم مجدداً اطلاع‌رسانی می‌شود.

پایان تابستان و آخرین خبرهای کرونایی در استان‌ها

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها

در روزهای اخیر با سرعت بخشی به روند واکسیناسیون و تلاش های صورت گرفته موج پنجم کرونا در شیب نزولی قرار گرفته است اما بیم آن می رود که در آستانه فصل پاییز ، تعطیلات پیش رو و برگزاری آیین های مذهبی اربعین حسینی و ماه صفر با برخی عادی انگاری ها و بی توجهی ها سویه جدید شیوع پیدا کند.

خراسان رضوی / شمار بیماران بدحال کرونایی خراسان رضوی به زیر ۴۰۰ نفر رسید ./ آمار بیماران بستری شده کرونایی در استان خراسان رضوی به ۲۲۵ نفر در روز کاهش یافته است./ شمار بیماران مبتلا به کرونا در تایباد ۷۰ درصد کاهش یافت.

کردستان / ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۲ نفر جان باختند. در حال حاضر ۹۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۸۶ نفر آنان وخیم است. 

هرمزگان / در راستای گام پنجم طرح شهید سلیمانی، تعداد ۱۰ گروه بسیج جامعه پزشکی برای انجام واکسیناسیون کرونا به مناطق روستایی و سخت گذر(صعب العبور) این شهرستان اعزام شدند. در ۲۴ساعت گذشته ۲بیمار کرونایی دیگر در استان جان خود را از دست دادند و شمارکل فوتی‌های به ۲ هزار و ۳۴۵نفر رسید.

خراسان شمالی / شبانه روز گذشته هشت بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان شمالی جان باختند و ۵۲ بیمار جدید بستری شدند.

اردبیل / شمار مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل به ۴۰ نفر کاهش یافت./ این استان طی شبانه روز گذشته نیز به ۳۳۸ نفر کاهش یافته که ۵۵۹ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در اول این ماه است.

البرز / ۱۳۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری بیمارستان های البرز انتقال یافتند./ اکنون یک هزار و یک  بیمار کووید۱۹  به علت وخامت حال عمومی در مراکز درمانی البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

لرستان / هفت بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

سیستان و بلوچستان / با افزوده شدن ۱۵۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۲ هزار و ۹۸۲ نفر رسید.

کرمانشاه / در شبانه‌روز گذشته هفت نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردندکه این تعداد نسبت به روز گذشته ۱۲ نفر کمتر است. / ۲۳۹ نفر در مراکز درمانی استان با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۷۰ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

خوزستان / کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری کرونایی در بندر ماهشهر/ 

ایلام/ ۵۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان بستری شدند و مجموع بستری ها به ۲۱۶ نفر کاهش یافت./ یک مورد فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته

پایان تابستان و آخرین خبرهای کرونایی در استان‌ها

آخرین خبرهای واکسیناسیون در کشور

واکسیناسیون کرونا در ایران هنوز از میانگین جهانی عقب تر است اما در یک ماه گذشته با شروع کار دولت جدید سرعت گرفته است و میزان واکسن تزریق شده در یک روز از رکورد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز هم گذشت.

خراسان شمالی / تمامی زندانیان خراسان شمالی علیه کرونا واکسینه شدند./ ۵۰ درصد جامعه ایثارگران شیروان واکسن کرونا دریافت کردند.

تهران / طرح واکسیناسیون سیار شهروندان تهران از منطقه ۷ آغاز شد /۴۰ هزار پیشوایی در ۵ روز واکسینه می‌شوند.

اصفهان / ۶۰ درصد سمیرمی‌ها واکسن کرونا تزریق کردند./ تزریق ۲۶۲ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل

بوشهر / ۵۶.۵ درصد ساکنان روستاهای گناوه واکسن کرونا دریافت کردند.

شهرکرد / ۵۲درصدجمعیت لردگان چهارمحال وبختیاری دُزنخست واکسن کرونا راتزریق کردند.

گلستان / تزریق واکسن کرونا در گلستان از یک‌ میلیون دُز گذشت

کرمان /مرکز واکسیناسیون خودرویی شهدای امنیت و سلامت در کرمان افتتاح شد / محدودیت سنی برای تزریق واکسن کرونا در کرمان وجود ندارد.

اردبیل / تزریق واکسن کرونا در این استان از ۷۴۲ هزار دُز گذشته است.

کرمانشاه / ۹۵ درصد معلمان سرپل‌ذهاب واکسینه شدند.

فارس / مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تاکنون در فارس به دو میلیون و ۸۶۴ هزار و ۵۸۰ رسید./ مرکز واکسیناسیون حرم شاهچراغ (ع) راه‌اندازی شد.

آذربایجان غربی / ۸ پایگاه واکسیناسیون ویژه دانش‌آموزان در مهاباد راه‌اندازی شد.

همدان / نیمی از جمعیت واجدشرایط شهرستان رزن علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

البرز/ بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی استان البرز در شهرستان کرج راه اندازی شد.

قزوین /۵۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در قزوین واکسینه شده اند.

خراسان رضوی / بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور در مشهد افتتاح شد.

پایان تابستان و آخرین خبرهای کرونایی در استان‌ها

گزارش هایی با محوریت کرونا 

یک احوالپرسی ساده؛ ۳ فوتی، ۷ بستری و ۱۵ مبتلای کرونایی

میم مثل مدرسه در دوران کرونا

بوی ماه مهر و رویش دانایی در استان مرکزی

کمبود نیرو و فضای آموزشی پاشنه آشیل آموزش در آذربایجان غربی

نماد مجاهدت برای پرستار باردار بخش کرونا

آموزش و پرورش خراسان رضوی پنجه در پنجه مشکلات

سایه کرونا بر مدرسه مهمترین کانون جامعه

نگرانی از افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزش در یزد

کردستان آماده آغاز سال تحصیلی در جوار کرونا

مرگ ۲۸۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته

تلفات کرونا پس از ۵۳ روز به زیر ۳۰۰ نفر رسید و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۶ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

پس از ۵۳ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید. آخرین بار روز ۹ مرداد ماه تعداد مرگ و میر روزانه بیماران، ۲۸۶ نفر بود.

از دیروز (سه شنبه) تا امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۲۹ نفر رسید.

همچنین تا کنون ۴ میلیون ۸۴۶ هزار و ۷۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۶۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۲۸۶ نفر، مجموع تلفات کرونا در کشور به ۱۱۸ هزار و ۱۹۱ نفر رسید. 

تا کنون ۳۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۴۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۸۹۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۶ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۴۳۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۹۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته شکست.  

کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha