۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 2961
کد خبر: 84486136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه مدرسه خیری طی یکسال گذشته در بافق ساخته شد

۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵
کد خبر: 84486136
سه مدرسه خیری طی یکسال گذشته در بافق ساخته شد

یزد- ایرنا - مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق گفت: سه مدرسه ۶ کلاسه با هزینه ۹ میلیارد تومان از سوی این مجموعه معدنی در یکسال گذشته ساخته و تحویل اداره آموزش و پرورش شهرستان شد.

رضا فلاح مبارکه روز سه‌شنبه‌ با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید افزود: این مدرسه ها طی یکسال گذشته و در چارچوب انجام مسئولیت‌های اجتماعی برای رفاه حال دانش آموزان ساخته و به بهره برداری رسید.

وی از ساخت ۶ مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر هم خبر داد و اظهار کرد: قرار داد مربوطه با پیمانکار بسته شده و مقدمات ساخت این مدرسه‌ها فراهم است و پرداخت اینگونه هزینه‌ها علاوه بر پرداخت ۲ درصد عوارض فروش مواد معدنی به شمار می آید.

این فعال معدنی خاطرنشان کرد: برای ساخت هر یک از مدارس ۶ کلاسه در سال گذشته ۱.۵ میلیارد تومان و امسال با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و نرخ دستمزد استاد و کارگر این رقم به ۲ برابر یعنی سه میلیارد تومان رسیده است.

 وی با بیان اینکه امید است هیچ مدرسه غیرایمنی در منطقه وجود نداشته باشد بیان کرد: با ساخت و بهره برداری از ساختمان‌های آموزشی ۱۲ کلاسه یاد شده، مدارس فرسوده به طورکلی از سیستم آموزش و پرورش شهرستان حذف می شود.

 فلاح مبارکه  با اشاره به اینکه ساختن مدرسه علاوه بر فراهم آوردن امکانات تحصیلی برای کودکان محروم، سلامت روح آن‌ها را نیز تضمین می کند افزود: سلامت روح کودکان تضمین کننده سلامت جامعه است که کمک به مدرسه سازی آن را تامین می‌کنند.

به گفته وی انجام امور خیریه مربوط به مدرسه سازی امروز در کشور به فرهنگی تبدیل شده که بسیار مقدس و آینده ساز است و مدرسه نوساز به خانواده ها آرامش خیال و به دانش آموزان شور و نشاط می‌دهد . 

وی همچنین تصریح کرد: سال ۹۸،  ۳۲ میلیارد تومان از محل ۲ درصد به عمران و آبادانی شهرستان بافق پرداخت شد که این رقم در سال ۹۹ به ۶۲ میلیارد تومان ( نزدیک به ۲ برابر) رسید.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق اضافه کرد: از مبلغ یاد شده که در اختیار فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان قرار می گیرد، ۷۰ درصد متعلق به شهرداری و بقیه صرف عمران روستایی می شود.

سه مدرسه خیری طی یکسال گذشته در بافق ساخته شد

فلاح  ادامه داد به خاطر پرداخت به موقع عوارض فروش مواد معدنی است که شهر بافق در دو - سه سال اخیر پیشرفت و توسعه قابل توجه داشته که به وضوح قابل مشاهده است.

خرید میز و صندلی مدرسه ها، کمک به خرید تجهیزات بیمارستانی و پیشرفت فیزیکی ساختمان ۹۶ تختخوابی، کمک ۵۰۰ میلیون تومانی راه اندازی پایگاه انتقال خون آهنشهر بافق، مشارکت  در رشد فرهنگی ، نویسندگی،برپایی نمایشگاه کتاب با ۶۰ درصد تخفیف ، کمک به اداره هاو نهادهای حمایتی تا جایی که قوانین اجازه می دهد از اقدام های این شرکت معدنی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی است.

تعداد افراد شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران حدود ۱۰ هزار نفر است که با احتساب خانواده آن‌ها و بازنشستگان بیش از ۷۵ درصد از جمعیت شهرستان به نوعی وابسته به شرکت یاد شده هستند.

سنگ آهن، فسفات آسفوردی، سرب و روی، سنگ های زینتی و اورانیوم از مهمترین معادن منطقه به شمار می آید و سالانه بیش از پنج میلیون تن سنگ آهن از معدن های بافق تولید و در طرح جوارمعدنی گندله سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۱ هزار ۵۰۰ دانش آموز در شهرستان بافق ثبت نام کردند تا در ۷۰ مدرسه تحصیل کنند.

یک شهرداری و ۳۲ شورا و دهیاری روستایی از کمک های ۲ درصد فروش  مواد معدنی در منطقه استفاده می کنند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha