۶ هزار و ۷۶۹ نفر در خراسان شمالی آموزش های مهارتی را فراگرفتند

بجنورد-ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۷۶۹ نفر در آموزشگاه های آزاد و دولتی استان آموزش های مختلف مهارتی را فراگرفتند.

فرج اله راد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیمه نخست امسال بیش از ۳ هزار نفر از آموزش های مهارتی بخش دولتی و  ۲ هزار و ۹۸۱ نفر در مراکز بخش خصوصی و آزاد در رشته های مختلف مهارت های فنی را فرا گرفتند.

وی با اشاره به اشاره به اینکه در این مدت سه هزار و ۷۸۸ نفر  در بخش دولتی استان آموزش مهارتی را فراگرفتند افزود: ۲  هزار و ۲۵ نفر در مراکز ثابت، ۱۶۶ نفر در کارگاه های سیار شهری، ۲۵۱ نفر در پادگان، ۲۱۷ در محیط کار واقعی، ۳۲۸ نفر در کارگاه های روستایی، ۴۷ نفر در بخش عشایری،  ۲۱۷ نفر در صنایع از آموزشهای فنی و حرفه ای بخش دولتی بهره مند شده اند.

راد افزود: بر اساس مصوبه ستاد  پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کرونا در استان، مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان  چند ماه تعطیل بوده و بخش کمی از آموزش ها بصورت مجازی انجام گرفت.

مهارت آموزی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در آموزشگاه های آزاد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی از مهارت آموزی ۲ هزار و ۹۸۱ نفر دوره در  نمیه نخست امسال در بخش خصوصی استان خبر داد و اظهار داشت در این استان ۱۷۶ آموزشگاه آزاد فعالیت دارد که از این تعداد ۱۱۳ آموزشگاه مختص بانوان، ۱۴ آموزشگاه مختص آقایان و ۵۰ آموزشگاه 2 منظوره است.

بر اساس این گزارش اکنون هشت مرکز آموزش فنی و حرفه ای در ۶ شهرستان استان شامل بجنورد، مانه و سملقان،جاجرم، اسفراین، شیروان و فاروج در حال بهره برداری است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha