بیمارستان هراسی عامل از دست رفتن روزهای طلایی درمان است

ساوه - ایرنا - سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از خطر جدی افزایش موارد ابتلا به کرونا به دلیل آنچه بیمارستان هراسی عنوان کرد، خبر داد و گفت: این موضوع همچنین در ازدیاد موارد مرگ و میر و مراجعه دیرهنگام افراد با درگیری بالای ریه اثرگذار است.

دکتر «محمود کریمی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت:آمار مبتلایان ساوه و زرندیه در هفته بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر است و میزان تزریق واکسن در هر روز حدود پنج هزار دُز می‌باشد اما با توجه به گردش بالای ویروس احتمال دارد مبتلایان بدون علامت با دریافت واکسن، دچار علائم شوند.

وی گفت: بیمارستان هراسی یکی از مشکلات جدی است که در افزایش میزان مرگ و میر اثرگذار است زیرا که روزهای سه تا هشت بیماری اهمیت ویژه‌ای دارد.

کریمی افزود: ۸۰ درصد بیماران با وضعیت وخیم در روزهای نخست مراجعه به بیمارستان فوت می‌کنند زیرا روزهای طلایی را از دست می دهند و با درگیری بالای ریه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ها آمار واکسیناسیون در برخی روستاهای شهرستان ساوه به دلیل استقبال پایین ساکنان این مناطق، قابل قبول نیست.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه از روستاییان این شهرستان درخواست کرد که در اسرع وقت برای دریافت واکسن به مراکز تعیین شده مراجعه و با تیم‌های سیار واکسیناسیون همکاری کنند.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد در روستای قشلاق تنها ۳۳ درصد جمعیت، بخش مسکونی شهر صنعتی کاوه ۴۲ درصد، طراز ناهید ۴۵ درصد، نوبران ۵۲ درصد و آوه ۵۷ درصد واکسینه شدند که این موضوع زنگ خطری جدی در پیک‌های بعدی خواهد بود. 

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: مردم به شایعات در مورد واکسن توجه نکنند زیرا براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تنها سلاح موثر در مقابله با این ویروس کرونا، واکسیناسیون عمومی است و امروز بسیاری از کشورها محدودیت‌های کرونایی را با اتمام این فرایند لغو کردند.

کریمی بیان کرد: میانگین سنی مرگ و میر در سطح شهرستان نشان از اثرات واکسن دارد و تحقیقات نشان می‌دهد دریافت ۲ دُز واکسن ریسک ابتلا را تا ۴۵ برابر کاهش می‌دهد به طوری که از هر ۱۰ هزار نفر که واکسن دریافت نکردند، ۲۰۵ نفر مبتلا و از ۱۰ هزار نفر واکسینه شده تنها پنج نفر مبتلا شدند.

تاکنون افزون بر ۳۲ هزار نفر از جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفری شهرستان های ساوه و زرندیه به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha