جبلی: تلویزیون و سینما نیاز به همکاری و تفاهم بیشتری دارند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر پیگیری همکاری و تفاهم بیشتر میان تلویزیون و سینما، گفت: نقطه تفاهم و اشتراک صداوسیما و سینما اهداف فرهنگی است و اینکه تصور شود سینما راه خود را می‌رود و تلویزیون نیز در مسیر خود حرکت می‌کند، نگاهی غلط است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، پیمان جبلی امروز در نشستی با جمعی از تهیه‌کنندگان سینما با بیان اینکه دغدغه فرهنگ عامل پیوند سینما و تلویزیون است، گفت: اگر هم بپذیریم که واژه رقابت در تعاملات این دو حوزه مصداق دارد، این رقابت یک رقابت رفاقتی است؛ زیرا نگرانی‌های فرهنگی‌ای که سینما دارد، تلویزیون هم دارد و بالعکس، چالش‌های هر دو یکی است و مسائل دو نهاد نیز واحد است و مطمئنا دغدغه مخاطب هم در هر دو حوزه مشابه و مشترک است و حتی رابطه مستقیم بین آن‌ها برقرار است.

همه ما چه دست اندرکاران سینما و چه عوامل رسانه ملی، مدیون مردم هستیم؛ اگر مردم از ما قهر کنند نه سینما می‌ماند و نه تلویزیون. بار اداره کشور به دوش مردم است و هم ما و هم سینما باید چشممان را به روی این حقایق باز نگه داریم و در هر حرکتی که می‌کنیم، باری از دوش مردم برداریم و نگذاریم خاطر مردم مکدر بشود.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: دوره جدید صداوسیما دوره نزدیک‌ترشدن هر چه بیشتر سینما و تلویزیون خواهد بود و امیدواریم همه تلاش‌های مشترکمان به ادای دین به فرهنگ اسلامی مردم و کمک به اقتدار کشور بینجامد. البته این بار مسئولیت فقط بر دوش تلویزیون و رسانه ملی نیست و سینماگران نیز باید در کنار رسانه ملی به تحقق این اهداف کمک کنند. بار فرهنگ کشور بر دوش همه نهادهایی است که در حوزه‌های گوناگون مسئولیت دارند و باید با همکاری هم آن را به سر منزل مقصود برسانند.

موضوع تفاهم بیشتر و دستیابی به راه‌های همکاری منسجم‌تر بین رسانه ملی و سینما را در دوران جدید مدیریتی صداوسیما دنبال خواهیم کرد و در نشست‌های هم‌اندیشی مستمر، پذیرای نظرات سازنده اهالی سینما خواهیم بود.

در این جلسه، آقایان غلامرضا موسوی، سیدضیاء هاشمی، محمد شایسته، محسن جاهد، ابوالحسن داودی، منوچهر شاهسواری و مرتضی شمسی از تهیه کنندگان سینما نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص چگونگی کمک بیشتر رسانه ملی به سینماگران بیان کردند.

از جمله این موارد، تمرکز تصمیم‌گیری برای موضوع تیزرهای تبلیغی برای محصولات فرهنگی همچون فیلم‌های سینمایی، ارتقای تولید مشترک بین سینما و تلویزیون، مشارکت سینماگران در تولید برنامه‌های سینمایی تلویزیون و افزایش مبالغ خرید حق پخش محصولات سینمایی توسط تلویزیون بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha