۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84490376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان به کار خود پایان داد
نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان

گرگان - ایرنا - هفدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین آلات کشاورزی و صنایع وابسته به آن و سیستم‌های نوین آبیاری که از سه‌شنبه گذشته در محل دایمی نماشگاه های بین المللی استان گلستان در گرگان دایر شده بود به کار خود پایان داد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان روز شنبه به ایرنا گفت: در این نمایشگاه ۷۴ تولید کننده و صنعتگر از ۱۶ استان محصولات خود را در هشت هزار متر مربع از فضای روباز و سرپوشیده این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

مهرداد یزدی افزود: این نمایشگاه با تولیدکنندگان و صنعتگران از استان های فارس، مازندران، تهران، گلستان، گیلان، خراسان رضوی، مرکزی، البرز، آذربایجان غربی، قم، سمنان، همدان، قزوین، اصفهان، آذربایجان شرقی و کردستان دایر شده بود.

وی کالاهای به نمایش در آمده در این نمایشگاه را گروه های کالایی از جمله کمباین، تراکتورها و تجهیزات، ماشین های کشاورزی مزارع و باغبانی، ماشین های کشاورزی مزارع کوچک، سیستم های اتوماسیون، ماشین ها و سیستم های بسته بندی محصولات، ماشین آلات نگهداری محصولات، قطعات صنعتی، ماشین ها و سیستم های نگهداری و انبار محصولات، توربین های گندزدایی و ضدعفونی، ماشین های کارگاهی، ماشین های چمن زنی و تجهیزات، ادوات و دنباله بندها و سیستم های نوین آبیاری عنوان کرد.

بر خلاف دوره های گذشته این نمایشگاه، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نشست های تخصصی برای بهره برداران، تولید کنندگان و صنعتگران در حوزه های مرتبط با حضور مسوولان ، کارسناسان و استادان دانشگاه برگزار  نشد.

استان مرزی گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد آن بویژه در بیش از یک هزار روستای تابعه بر پایه کشاورزی استوار است.

سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات همچون گندم و دانه های روغنی می رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha