طرح  جامع  جدید شهر اصفهان تا سال آتی تکمیل می‌شود

اصفهان - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: تکمیل طرح جامع شهر این شهر با رویکرد نوین حدود یک سال و نیم زمان می‌برد و سال ۱۴۰۱ آماده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد بناییان روز شنبه در جمع خبرنگاران در ساختمان این اداره کل افزود: طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین تمامی مباحث زیست محیطی، توسعه شهری، بحران‌ها، میراث فرهنگی و غیره را در بر خواهد گرفت و به برنامه‌ریزی برای دیگر پروژه‌ها و طرح‌ها کمک خواهد کرد. 

وی اظهارداشت: آماده‌سازی این طرح بیش از گذشته نیازمند همراهی و همکاری شورای شهر و شهرداری اصفهان است و امیدواریم تعامل در دوره جدید این ۲ نهاد با اداره‌ کل راه و شهرسازی افزایش یابد. 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه طرح جامع قبلی حدود ۳۰ سال قدمت داشت تصریح کرد: بی‌شک به دلیل گذشت سال‌ها از تهیه طرح قبلی، پاسخگویی به تمامی نیازها و چالش‌ها ممکن نبود بنابراین از سال ۹۷ قراردادهای تهیه طرح فعلی منعقد و فعالیت با شیوه نوین آغاز شد. 

بناییان همچنین با اشاره به وضعیت طرح‌های جامع و تفصیلی در شهرستان‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: از ۱۰۷ شهر این خطه ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) است. 

وی با بیان اینکه وضعیت پیشرفت این طرح‌ها در استان مطلوب است اضافه کرد: ۹۸ شهر طرح جامع مصوب و سه شهر طرح در حال تصویب دارد. 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان افزود: از ۱۰۷ شهر استان، ۱۸ شهر دارای طرح‌های تفصیلی مصوب و ۵۹ شهر در حال تهیه طرح‌های تفصیلی است که از این تعداد ۶ شهر نیازمند بازنگری است. 

بناییان اظهارداشت: ۲۴ شهر استان نیازمند تهیه طرح تفصیلی است که از این تعداد چهار شهر به بازنگری نیاز دارد. 

معاون راه و شهرسازی اصفهان خاطرنشان کرد: شهرهای سِمیرم، حبیب آباد، قِهدریجان و مینادشت مشکلاتی دارند که هنوز طرح تفصیلی برایشان انجام نشده است. 

گذر "آقا نورالله نجفی" اصفهان نیازمند ساماندهی است

بناییان در بخش دیگر سخنان خود درباره گذر "آقا نورالله نجفی" اصفهان و بروز مشکلاتی برای اهالی محل همانند؛ آلودگی و مسایل زیست محیطی، ادامه داد: برای ساماندهی و خروج از وضعیت نامطلوب این گذر باید طرحی با مشارکت نهادهای مرتبط تهیه و اجرا شود. 

بناییان درباره هتل در حال ساخت چهارباغ که مورد انتقاد دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است نیز خاطرنشان کرد: قرار شده برای این پروژه طرح تعدیل اصلاحی مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه شود، نهادهای نظارتی هم همین وزارتخانه را مسوول پیگیری و تایید معرفی کرده‌اند. 

وی اضافه کرد:  زمانی که پروانه ساخت ساختمان مانند هتل مورد اشاره صادر و روند احداث آن از سوی سازنده آغاز می‌شود پس از آن روند ابطالش سخت و زمانبر است. 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان با تاکید بر حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و بافت تاریخی این شهر گفت: ساماندهی این موارد نیازمند اقدام ریشه‌ای است برای مثال احداث شهر طلا و جواهر و انتقال کارگاه‌های ساخت به آن محل سبب پاکسازی نواحی مسکونی و تاریخی از این واحدهای آلاینده می‌شود.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۸ شهرستان دارد.

شهر تاریخی اصفهان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت یکی از نقاط گردشگری ایران و یکی از شهرهای گردشگر پذیر دنیاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha