مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان شمالی ۳۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ هزار نفر بیمار در بیمارستان بجنورد و سه درمانگاه شیروان، اسفراین و جاجرم - گرمه نیمه نخست امسال پذیرش شدند که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

دکتر جلال جهان‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع بیماران مراجعه کننده ۱۴۰ هزار نفر بیماران سرپایی به بیمارستان و مابقی به مراکز درمانگاهی تحت پوشش مراجعه داشتند.

وی گفت: در این مدت پنج هزار و ۴۰۰ نفر بستری شدند که از این تعداد یکهزار و ۴۰۰ نفر مبتلایان به بیماری کرونا بوده که از مجموع  بیماران بستری کرونا در این مرکز یکهزار و ۳۶۲ نفر بهبود یافتند و ۳۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: در این مدت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بیماران برای دریافت خدمت سی تی اسکن به بیمارستان تامین اجتماعی مراجعه کردند (به طور متوسط روزانه ۳۵ نفر) و در ایام پیک کرونا خدمت رسانی در این زمینه به بیش از  ۷۰ نفر هم رسیده است.

جهان نیا درصد اشغال تخت در این مدت را ۷۰ درصد ذکر کرد و افزود: در ایام پیک پنجم کرونا این شاخص  به  ۱۱۰ درصد رسیده است.

وی تعداد تخت های بیمارستان  ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد را ۱۰۴ تخت مصوب عنوان کرد و اظهار داشت: در ایام شیوع ویروس کرونا روزانه تا ۱۳۰ بیمار پذیرش داشته ایم که از مجموع این تخت ها ۱۰۰ تخت مختص بیماران کووید ۱۹ بوده و مابقی به خدمت رسانی به  سایر بیماران اختصاص یافته است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری در شاخص تخت روز اشغال ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته ایم و همچنین در درصد اشغال تخت ۲۲ درصد رشد، در تعداد عمل های جراحی ۲۷ درصد رشد و تعداد مراجعه به اورژانس نیز ۲ برابر رشد داشته ایم.
جهان نیا در رابطه با طرح حمایت مالی از بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: طبق تفاهم نامه منعقده بین این سازمان با وزارت بهداشت-درمان و آموزش پزشکی تمام بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان که در شهر های فاقد بیمارستان ملکی به بیمارستان های دولتی- دانشگاهی جهت بستری مراجعه می نمایند از پرداخت فرانشیز ۱۰ درصد خدمات بستری معاف بوده و مبلغ آن توسط سازمان پرداخت می شود.
وی افزود: بیمه شدگان و مستمری بگیران بالای ۶۵سال تحت پوشش این سازمان در زمان بستری در تمام بیمارستان های دولتی- دانشگاهی از پرداخت فرانشیز ۱۰ درصد معاف بوده و مبلغ آن توسط سازمان پرداخت می شود.

 ضریب پوشش بیمه‌ای در این استان ۳۸ درصد است که این رقم نسبت به میانگین ۵۰ درصدی این شاخص در کشور، ۱۲ درصد عقب است،  هم‌اینک ۳۰۳ هزار نفر از مجموع جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این خطه تحت پوشش  بیمه تامین اجتماعی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha