فوت ناشی از کرونا در بیمارستان قائم مشهد ۹۰ درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر بیمارستان حضرت قائم (عج) مشهد از کاهش ۹۰ درصدی موارد فوتی‌ ناشی از کرونا در این مرکز درمانی، به دنبال کاهش مبتلایان و بستری‌شدگان خبر داد.

دکتر حسن خداپرست روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون تعداد بستری شدگان کرونا در بیمارستان قائم مشهد ۷۰ درصد نسبت به زمان اوج موج پنجم کرونا، در ماههای مرداد و شهریور، کاهش یافته است.
وی ادامه داد: همکاری شایسته مردم با مدافعان سلامت، اثربخش بوده و هم اینک میزان اشغال تخت‌های این مرکز درمانی کاهش قابل توجهی یافته است که امیدواریم با تداوم همکاری شهروندان، هیچگاه شاهد آغاز موج ششم شیوع کرونا نباشیم.
مدیر بیمارستان حضرت قائم (عج) مشهد گفت: ۱۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم‌اینک در این بیمارستان بستری و از این تعداد ۷۵ نفر در بخش آی.‌سی‌.یو تحت مراقبت ویژه هستند. 

وی افزود: گنجایش بخشهای خالی شده بیمارستان قائم مشهد نیز به بیماران غیرکرونایی اختصاص یافته لذا هم‌اینک در تمامی بخشهای این بیمارستان تخت مورد نیاز موجود است.
دکتر خداپرست ادامه داد: ۵۰۰ بیمار غیرکرونایی در بیمارستان قائم مشهد بستری هستند که بیشتر آنها بیماران داخلی، مغز و اعصاب و جراحی عمومی بوده و خدمات‌ درمانی لازم به تک‌تک آنها بی‌وقفه ارائه می‌شود.

بیمارستان هزار تختخوابی حضرت قائم (عج) یکی از دو بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که به عنوان مجهزترین و تنها مرکز مغز و اعصاب در شمال شرق کشور شناخته می شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۲۰ هزار و ۸۸۰ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین پنج میلیون ۷۵ هزار و ۴۸۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

۱۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۹۸ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۷۶ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۵۸ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

همچنین تاکنون ۴۰ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۷۰ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۵۵۴ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۵۶ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۲۴ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۳۵ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۳۷  نفر را گرفته است. ۲۱۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۸۴۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۴ میلیون ۴۹۰ هزار ۸۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۱۹ هزار و ۶۷۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha