تعداد شهدای استان مرکزی به هفت هزار و ۱۰۰ شهید والامقام رسید

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره و با تحقیقات میدانی انجام شده شمار شهدای استان به هفت هزار ۱۰۰ شهید رسیده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز یکشنبه به مناسبت سالروز برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: در کارگروه آمار و اطلاعات شهدا بعد از تهیه فرهنگ نامه ۲۲ جلدی و تکمیل پرونده شهدای استان مرکزی کار تحقیق و بررسی شهدای استان با قوت و جدیت ادامه پیدا کرد.

وی اظهار داشت: فرا رسیدن سالروز دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان مرکزی با مقام معظم رهبری و برگزاری کنگره باشکوه نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی فرصتی ارزشمند برای بازخوانی بیانات معظم له در این خصوص و تبیین دستاوردهای عظیم کنگره در استان مرکزی است که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امروز کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان ارزشی در استان مرکزی تبدیل شده که بیش از سه هزار فعال فرهنگی و اجتماعی را به شکل قرارگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ساماندهی کرده است.

سردار کریمی افزود: رویکرد خدماتی، رویکرد اجتماعی، رویکرد محرومیت زدایی،‌ رویکرد فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، علمی و پژوهشی، رویکرد زیرساختی و عمرانی و رویکرد حمایتی هفت اولویت مهم کنگره بود که از سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت و همه برنامه‌ها با تحقق این رویکردها هدف گذاری شدند.

وی اظهار داشت: طرح «هر پروژه یک شهید» و «هر خدمت به نام یک شهید» امروز به گفتمان عمومی در استان تبدیل شده و بسیاری از اقداماتی که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی آغاز شده اند امروز با جدیت و قوت در حال انجام هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی با حضور اقشار و دستگاه‌های مختلف تشکیل شد که بعد از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ادامه مسیر، هیچ گونه فعالیتی متوقف نشد و در قالب گام دوم کنگره فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد.

سردار کریمی افزود: تشکیل هیات‌های اندیشه ورز در ذیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی انجام شد و به طور نمونه در کارگروه ویژه سیره و اندیشه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که متشکل از نخبگان دانشگاهی و اعضای هیئت علمی بود، نتیجه و دستاورد فعالیت های آنها چاپ ۱۷ عنوان کتاب در حوزه اندیشه و سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود که روزهای گذشته رونمایی شد.

وی اظهار داشت: استان مرکزی یکی از استان های برتر در حوزه جمع آوری اطلاعات و پرونده های شهدا است و این نشان دهنده اهتمام و کارجهادی در کارگروه آمار و اطلاعات کنگره است که جای تقدیر دارد.

سردار کریمی افزود: مهمترین رویکرد ستاد کنگره از ابتدای شروع فعالیت‌ها مردمی، جوانگرایی بودن و ماندگاری فعالیت‌ها بود که نتیجه این رویکردها اثربخشی، کم هزینه بودن، انسجام و همگرایی در همه بخش‌ها و استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان بود.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی ایجاد انگیزه برای اتکا به توانمندی‌ها و استعدادهای درونی بود و اقشاری چون هنرمندان، فعالان فرهنگی و اجتماعی باور ما می‌توانیم را در کنگره شهدای استان به خوبی درک کردند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و کنگره شهدای استان بخشی از این ظرفیت‌ها را پای کارآورد و امروز در گام دوم کنگره باید از همه ظرفیت ها برای شناخت حضرت امام(ره)، شهدا و مفاخر استان ، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و جلوگیری از تحریف و فراموشی آن استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha