۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84493104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر افغانستان: افغان ها به آمریکا اعتماد ندارند

تهران-ایرنا- سفیر دولت سابق افغانستان در سازمان ملل گفت، با گذشت یک ماه از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و سلطه طالبان،  باور ندارد افغان ها به این زودی به رئیس جمهوری دیگری در آمریکا اعتماد کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خانم "عادله راز" در مصاحبه با تارنمای آکسیوس در پاسخ به این پرسش که آیا او فکر می کند که افغانستان بار دیگر به رئیس جمهوری آمریکا اعتماد خواهد کرد؟، گفت احتمالا این اتفاق بزودی رخ نخواهد داد.

وی افزود: متاسفم که این را می گویم ولی فکر نمی کنم بزودی این اعتماد حاصل شود.

این اظهارات سفیر دولت سابق افغانستان در سازمان ملل در اولین مصاحبه تلویزیونی او از زمان  سقوط دولت اشرف غنی و در شرایطی که افغان ها و جهان نظاره گر نحوه اداره افغانستان از زمان قدرت گرفتن دوباره طالبان هستند، منتشر شده است.

وی در پاسخ به سوال مجری آکسیوس درباره این که آیا خود او همچنان به آمریکا اعتماد دارد پاسخ «منفی» داد و گفت اعتمادش را به سیاست های آمریکا و دولت قبلی افغانستان که در آن خدمت می کرده از دست داده است.

سفیر گفت: من به مردم افغانستان اعتماد و باور دارم یعنی اعتمادم را به سیاست های آمریکا و احتمالا فکر می کنم به سیاست های دولت سابق(افغانستان) از دست داده ام.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا فکر می کند آمریکا رهبر جهان آزاد است؟» گفت در خصوص مسائل دموکراسی این رهبری را زیر سوال می برد زیرا آمریکا به افغانستان در زمینه دموکراسی کمکی نکرد.

خروج نیروهای آمریکایی و افزایش اقدامات تهاجمی طالبان در آگوست (مرداد)  انتقادهای زیادی را برانگیخته و این سوال مطرح است که آیا خروج آمریکا از افغانستان اقدامی درست بوده و آیا امکان خروج موثرتری وجود داشته یا نه.

عادله راز که همچنین اولین سفیر زن افغانستان در سازمان ملل متحد بوده است،  درباره دولت بایدن و اهمیتی که برای سرنوشت زنان افغان قائل است گفت آمریکا نمی تواند ژاندارم جهان برای حفظ و حراست از زنان در دیگر کشورها باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha