۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84494585
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

افشاگری مقام سابق فیسبوک: به فیسبوک اعتماد نکنید

نیویورک - ایرنا - فرانسیس هوگن مدیر سابق بخش محتوا در شرکت فیسبوک روز سه شنبه به مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که نباید به فیسبوک اعتماد کنند.

به گزارش پولیتیکو، این مقام سابق فیسبوک که افشاگری هایش بزرگترین شبکه اجتماعی جهان را تکان داده است، مارک زاکربرگ و شرکتش را متهم کرد که آگاهانه و برای افزایش سود خود، محصولاتی را تبلیغ می‌کند که به کودکان و نوجوانان آسیب می‌رسانند.

وی افزود معتقدم محصولات فیسبوک به کودکان آسیب می‌رساند و باعث تفرقه می‌شود. رهبری این شرکت می‌داند چگونه فیسبوک و اینستاگرام را ایمن‌تر کند، اما تغییرات لازم را انجام نمی‌دهد زیرا سودهای نجومی خود را بر مردم ترجیح داده‌اند. اقدامات کنگره در این خصوص لازم است. آنها بدون کمک شما این بحران را حل نمی‌کنند.

جلسه استماع سنا سه هفته پس از آن آغاز شد که "وال استریت ژورنال" بر اساس اسناد و مدارک جمع آوری شده توسط هوگن چندین گزارش افشاگری را منتشر کرد. این افشاگری‌ها شامل این واقعیت است که محققان اینستاگرام که فیسبوک مالکیت آن را برعهده دارد، از تاثیر برنامه خود بر انتشار جلوه‌ای بد از بدن نوجوانان و وخیم کردن سلامت روانی آن‌ها آگاهی داشته‌اند اما  به طور عمدی این تأثیرات را کم اهمیت جلوه داده است.

در طول نزدیک به دو سال کار با این شرکت، هوگن به عنوان مدیر محصول تیم مدنی صداقت فیسبوک فعالیت می‌کرد و بر جلوگیری از دخالت در انتخابات و مقابله با اطلاعات غلط متمرکز بود. او در ماه آوریل سال جاری از فیسبوک استعفا داد و هزاران صفحه از اسناد داخلی این شرکت را با خود خارج کرد.

فیسبوک ادعا کرده است که پوشش خبری افشاگری‌های هوگن تصویری نادرست از تحقیقات داخلی این شرکت را نشان می‌دهد و اندی استون سخنگوی شرکت روز سه شنبه اعلام کرد هوگن تخصص لازم را  در یکی از موضوعات اصلی که در مورد آن شهادت می‌دهد ندارد.
شبکه های اجتماعی زیر مجموعه فیسبوک روز دوشنبه ۴ اکتبر در سراسر جهان برای ساعاتی به یکباره مختل و دسترسی میلیون ها کاربر با مشکل مواجه شد.
شرکت فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد اشتباه در تغییر تنظیمات سیستم مسیریابی (روتر) دلیل اصلی اختلال شش ساعته در خدمت رسانی رسانه‌های این شرکت به ۳. ۵ میلیارد کاربر بوده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای رسمی "فیسبوک"، این شرکت ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام کرد: تیم‌های مهندسی ما متوجه شده‌اند که تغییر تنظیمات در روترهای اصلی که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می‌کنند، باعث ایجاد مشکلاتی در این ارتباط شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون خدمات رسانی ما دوباره راه‌اندازی شده است و ما به طور فعال در تلاش هستیم تا آنها را به حالت عادی برگردانیم. ما همچنین هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن داده‌های کاربران در نتیجه این خرابی نداریم.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha