زمینه ایجاد چهار ناحیه صنعتی جدید در خراسان رضوی فراهم شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: زمینه ایجاد چهار ناحیه صنعتی جدید در شهرستان‌های مختلف این استان فراهم شده و عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز می شود.

به گزارش روز چهارشنبه شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، "علی بهرامی زاده" در بازدید از شهرکهای صنعتی محور غرب استان افزود: مطالعات و مکان یابی لازم از نظر فنی، اقتصادی و زیست محیطی در کارگروه های مختلف برای ایجاد نواحی صنعتی بیزه در شهرستان داورزن، زاوه در شهرستان زاوه، سرولایت در شهرستان نیشابور و گرماب در شهرستان فیروزه انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ارزیابی های اولیه برای ایجاد این نواحی صنعتی، اراضی پیشنهادی برای اختصاص به این نواحی در حال طی مراحل اداری، اخذ مجوزهای لازم و اجرای مناقصه است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۵ ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد که با بهره برداری از نواحی صنعتی جدید و استقرار سرمایه گذاران بومی در آنها، زمینه اشتغالزایی بیشتر برای جوانان فراهم می شود.

وی یکی از اولویتها در ایجاد شهرکها و نواحی صنعتی جدید را تمرکز بر مسائل زیست محیطی و رعایت همه موارد مرتبط با این موضوع برای حفظ و ارتقای آن منطقه دانست و افزود: توسعه صنعت در استان با رعایت مسائل زیست محیطی امکان پذیر است.

اراضی تحت اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

۲ هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha