شمار پرونده‌های تخلف در خراسان شمالی ۶ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: پلیس استان در نیمه اول امسال به ۳۸ هزار ۱۰۳ فقره پرونده تخلف رسیدگی کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد دارد.

سردار سعید مطهری زاده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در رسیدگی به پروده های تخلف، هشت هزار و ۵۳۴ نفر دستگیر شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال که دستگیری هشت هزار و ۱۵۲ نفر ثبت شده، پنج درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت نامناسب اقتصادی و ناتوانی مالی مردم سبب افزایش آمار سرقت در استان شده است خاطرنشان کرد: امسال ۲۶ درصد از دستگیر شدگان در سال جاری، سارقان هستند.

سردار مطهری زاده گفت: امسال آمار سرقت های خرد در استان کاهش داشته است اما درمجموع آمار پرونده های مربوط به سرقت در استان افزایش یافته است که این امر ناشی از وضعیت نامناسب اقصادی مردم است.

وی تصریح کرد: در این باره یکی از دغدغه های ما این است که بسیاری از سارقان که پیشتر زندانی شده اند، اکنون از زندان آزاد شده و دوباره مرتکب سرقت می شوند.

وی با بیان اینکه امسال سرقت های خرد در استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد کاهش دارد اظهار داشت: امسال کیف قاپی ۲۳ درصد کاهش، سرقت احشام ۲۴ درصد کاهش و سرقت از مغازه ها ۲۰ درصد کاهش دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: امسال ۷۵ درصد سرقت منازل، ۹۴ درصد سرقت مغازه ها، ۱۱۶ درصد از سرقت خودروها و در مجموع ۶۶ درصد از سرقت ها در استان منجر به کشف شده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی پرونده های جعل و کلاهبرداری در استان اظهار داشت: امسال تمام پرونده های مربوط به جعل و کلاهبرداری در استان منجر به کشف شده است.

افزایش ۱۱۴ درصدی قتل

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: شمار پرونده های مربوط به قتل در استان با ۱۱۴ درصد افزایش نسبت به پارسال از هفت فقره به ۱۵ فقره پرونده رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر قتل ها در استان خانوادگی است.

 افزایش کشف مواد مخدر

سردار مطهری زاده از کشف ۱۵ درصدی مواد مخدر در استان در سال جاری خبر داد و گفت: نیمه نخست امسال یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و غیرصنعتی کشف شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از وضعیت نامناسب مراکز ترک اعتیاد گفت: این مراکز باید محلی برای بازگشت افراد معتاد به زندگی باشند و با فراهم آوردن شرایط مناسب، وضعیت فرد را بهبود دهند اما اکنون به انجام اقدامات درمان آن هم ناقص بسنده می شود.

وی با اشاره به فرار ۵۰ نفر از معتادان از مرکز ترک اعتیاد لنگر(مرکز ماده ۱۶) افزود: برای جلوگیری از این مشکل، اقدامات پیشگیرانه همچون رفع ایرادهای ایمنی دیوارها و نیز نصب دوربین در دستور کار است.

سردار مطهری زاده خاطرنشان کرد: مدیریت این مجموعه زیر نظر بهزیستی است البته شماری از ماموران نیروی انتظامی حفاظت اطراف را بر عهده دارند.  

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در صورت تامین شرایط برای نگهداری از معتادان، نیروی انتظامی آمادگی دارد تا تمام معتادان را از سطح شهر جمع آوری کند. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha