۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84496731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: دولت سیزدهم بارقه‌های امید را ایجاد کرد

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: با روی کارآمدن دولت سیزدهم، بارقه‌های امید در جامعه شکل گرفته که از نمونه‌های آن حضور میدانی مسوولان قوای سه‌گانه در عرصه‌های مختلف است.

حجت الاسلام محسن مشرفی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: هماهنگی و هم‌افزایی برای حضور میدانی هر سه قوه بین مردم و حل مشکلات آنان، فعال‌سازی شوراهای تعطیل شده و نیمه‌تعطیل از جمله شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از دستاوردهای این مدت است.

وی گفت: دولت سیزدهم با حضور مردم انقلابی و در صحنه روی کار آمد که آیت الله رییسی و هیات دولت کار خود را آغاز کردند و در چند روزی که از فعالیت این دولت می‌گذرد، موتورهای خاموش و نیمه‌خاموش دولت یکی پس از دیگری در حال روشن شدن است.

خطیب جمعه بیرجند تشکیل جلسات هفتگی سران قوا برای حل مشکلات، تصویب و اجرای لوایح و طرح پیشگیری از وقوع جرم، ترخیص پرشتاب کالاها در گمرک، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توسط مجلس و دولت، دستور ممنوعیت واردات کالاهای خارجی و فراهم شدن زمینه برای شتاب گرفتن تولید داخلی و انجام سریع واکسیناسیون به‌طوری که فرایند واکسیناسیون از آمادگی مردم جلو زده است را از دیگر فعالیت‌های دولت سیزدهم در این مدت ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با شرایطی که در کشور به‌وجود آمد و همه تلاش کردند تا دولت سیزدهم روی کار بیاید، به دور از انصاف است که این دولت را تنها بگذاریم بلکه حق و انصاف این است که همه نیروهای دولتی و مردم کمک کنند تا این ملت و انقلاب به اهداف آرمانی خودش که تحقق تمدن اسلامی است، برسد.

حجت الاسلام مشرفی ضمن گرامیداشت ۱۹ مهر ماه سالروز تاسیس مجمع تقرب مذاهب در سال ۱۳۶۹ به دستور مقام معظم رهبری افزود: اتحاد نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان هیچ جایی برای عرض اندام مکاتب غرب و شرق باقی نمی‌گذارد، ملت‌های مسلمان، نخبگان و خواص باید قدر عظمت اسلامی را بدانند و تنها راهکار مقابله با ظلم و ستمی که بر مسمانان روا می‌دارند وحدت کلمه است و ضرورت اتحاد جامعه اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: امروز عزت و امنیتی که داریم نتیجه تلاش نیروهای نظامی و انتظامی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک آغاز ماه ربیع الاول گفت: در این ماه مولودی به دنیا آمده که دنیا را پر از عدل می‌کند و اعتقاد ما بر این است که پیغمبر اسلام (ص) و اهل بیت ایشان منشا برکات هستند لذا باید دستاوردهای معنوی را حفظ کنیم و درس‌هایی را که از محرم و صفر آموختیم به‌کار گیریم که نمونه آن قیام در برابر طاغوت، امر به معروف و نهی از منکر و افشاگری ظلم ظالمان است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته ویروس کرونا مشکلاتی را ایجاد کرد که همه شاهد آثار مخرب آن و ضعف‌هایی که در مدیریت این بیماری در دولت قبل وجود داشت، بودیم از طرفی هجمه همه‌جانبه دشمن اجرای تحریم‌ها علیه کشورمان بود اما با توکل به خدا و همت نیروی انسانی و جوانان متخصص زیرساخت‌ها در کشور فراهم شد و با توجه به ذخایری که وجود داشت، موجب شد تاثیر این تحریم‌ها کم شود.

حجت الاسلام مشرفی با تاکید بر اینکه نیاز ضروری امروز کشور کار جهادی در همه عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است گفت: اگر قرار باشد ضعف‌هایی که در بحث علمی در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های مختلف علمی به‌وجود آمده جبران شود تنها راه آن تلاش جهادی در عرصه‌های علمی است.

وی اظهار داشت: امروز عرصه نبرد با دشمن، جنگ نرم است زیرا دشمن از این طریق می‌خواهد بگوید من حامی حقوق کودکان و زنان هستم اما در شعارهای آنان از واقعیت خبری نیست و همواره دست استکبار به خون ملت‌های مظلوم آلوده شده است اما دیگر با این همه ظلم و ستم و فساد رنگی برای آنان باقی نمانده لذا هجمه خود را به سمت اسلام ناب محمدی (ص) سوق داده‌اند و تلاش می‌کنند با اسلام‌هراسی، چهره اسلام را خدشه‌دار کنند.

امام جمعه موقت بیرجند به انتخاب رئیس سازمان صدا و سیما اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این حکم بیان فرمودند که رسانه‌ ملی، دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ تحریف و تفتین و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از مسئله تبیین برعهده رسانه ملی است گفت: پخش مداوم برنامه‌های وارداتی از این رسانه در شأن ملت نیست و لازم است برنامه‌های ملی و اسلامی منطبق بر فرهنگ، اعتقاد و استعداد ما در سطح رسانه ملی و استانی تولید شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha