نجات خودروی گرفتار در بارندگی شدید و چندخبرکوتاه از گلستان
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - نجات خودروی حامل پنج سرنشین در منطقه گردشگری جهان‌نما کردکوی از بارندگی شدید و آمار فوت شدگان کرونایی در گلستان به صفر رسید از جمله خبرهای کوتاه روز جمعه استان گلستان است.

***

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: با ثبت ۲۴ ساعته گذشته بدون فوتی در این استان، آمار جان‌باختگان ناشی از کرونا مثبت در گلستان پس از ۱۹ ماه به صفر رسید.

علی متکی روز جمعه با اظهار امیدواری مبنی بر این که روزی شاهد صفر شدن آمار مبتلایان و بستری شدگان گلستانی به علت ابتلا به ویروس کرونا چه در بخش‌های عمومی، کرونایی و حتی مراقبت‌های ویژه و وصل شدگان به ونتیلاتور باشیم، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز ۱۹۶ تخت بیمارستان‌های استان در اختیار مبتلایان به کرونا است که نسبت به روز قبل، هفت نفر کمتر شد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۹ تخت از مجموع در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد که متاسفانه یک نفر بیشتر گردید.

وی عنوان کرد: اما تعداد مبتلایان به ویروس کرونا با وضعیت وخیم با سه نفر کاهش در ۲۴ ساعت گذشته امروز به ۱۹ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به کاهش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا گفت: این کاهش سبب افزایش ۶۷ درصدی شهرهای آبی استان نسبت به هفته گذشته شد.

متکی بیان داشت: براساس نقشه جامع ماسک ستاد ملی کرونا از فردا شنبه ۱۷ مهر ماه، شهرستان‌های آزادشهر، رامیان، گمیشان، بندرترکمن و کردکوی به رنگ آبی در شرایط کرونایی در خواهند آمد.

وی با اشاره به این که هفته قبلی شهرستان علی‌آبادکتول در وضعیت نارنجی قرار داشت، خاطرنشان کرد: براساس نقشه ماسک باتوجه به کاهش افراد بستری مبتلا به کرونا در این شهرستان، علی‌آبادکتول هم در کنار بندرگز، آق‌قلا، گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در وًضعیت زرد قرار خواهد گرفت.

***

رییس جمعیت هلال احمر شعبه شهرستان کردکوی گفت: خودروی حامل پنج سرنشین که در منطقه آتشان از توابع روستای توریستی، گردشگری و تفریحی جهان‌نما در حوزه استحفاظی این شهرستان در سیل و بارش شدید باران گرفتار بود، رهاسازی گردید.

حسین باقری روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حادثه از نوع سیل و آبگرفتگی بود که شب گذشته توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان (EOC) اعلام که به دلیل در راه ماندگی، امدادرسانی صورت گرفت.

وی بیان کرد: این حادثه توسط مردم در ساعت ۱۷ و ۷ دقیقه گزارش شد که نیروهای امدادی پایگاه درازنو در قالب یک تیم ۲ نفره با یک دستگاه آمبولانس به عنوان نزدیک‌ترین پایگاه به منطقه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این در راه ماندگی که ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه عملیات امدادرسانی آن به پایان رسید، در مجموع پنج حادثه دیده (تعداد سرنشینان خودرو) داشت.

باقری افزود: ۲ نفر از این حادثه دیدگان که یک مَرد ۳۰ ساله و نوجوان ۱۳ ساله‌ای بودند به دلیل ریزش شدید باران، توسط نیروهای جمعیت امدادرسانی شده و به منطقه امن منتقل شدند. 

***

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت که استمرار روند کاهشی شیوع پیک پنجم کرونا در استان سبب شد تا مطابق آخرین رنگ‌بندی‌ اعلام شده توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، وضعیت ۵ شهرستان رامیان ،ترکمن ، گمیشان کردکوی و آزادشهر در وضعیت آبی کرونا قرار بگیرند.

عبدالرضا فاضل روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در زمان حاضر شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد کتول و گالیکش مراوه تپه کلاله گنبد کاووس مینودشت بندرگز مینودشت در وضعیت زرد هستند.
وی شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان را ۲۰۱نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲۴ نفر از آنان وخیم و با دستگاه ونتیلاتور به حیات ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به معنای عادی‌انگاری و ساده‌پنداری نیست و مردم باید همچنان نکات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن و شستشوی دست‌ها را رعایت کنند و ضمن استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در هرگونه تجمعات خودداری نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: استفاده از واکسن حتی در ۲ نوبت به معنای مبتلا نشدن به این ویروس و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی نیست، بلکه واکسن زدن خطر ابتلا به ویروس و مرگ و میر ناشی از مبتلا شدن به کرونا را به شدت کاهش می‌دهد.مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت که مجموع تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا در استان به یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۹۱ دُز رسید.

علی باقری با  اعلام این خبر گفت: تا کنون ۹۱۰ هزار و ۱۹۵ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۴۳۴ هزار و۹۶ دُز هم برای نوبت دوم تزریق شد.وی  افزود: مجموع دُزهای واکسن ایرانی برکت به ۱۶۲ هزار و ۹۰۵ دُز رسید.
دکتر باقری خاطرنشان کرد: افراد ۱۲سال به بالا متولدین۱۳۸۸ و قبل از آن می‌توانند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir زمان و محل تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

***

رییس کل دادگستری گلستان گفت: شکات گلستانی در سالروز شهادت امام هشتم علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) با گذشت ۶۴ میلیارد ریالی از طلب خود، مقدمات آزادی هفت زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

حیدر آسیابی در این خصوص اظهار داشت: این هفت زندانی در مجموع ۸۱ میلیارد ریال به شکات خود بدهی داشتند.

وی بیان داشت: گذشت ۶۴ میلیارد ریالی شکات این هفت مددجو با پادرمیانی مددکاران و شورای حل اختلاف، انجام شد.

وی یادآور شد: بخشی از ۱۷ میلیارد باقی مانده بدهی مددجویان با کمک خیرین و ستاد دیه به شکات بازگردانده شد و بخشی هم‌ توسط مددجویان در قالب دریافت تهسیلات تامین گردید.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: تعداد زندانیان جرایم غیرعمد که از ابتدای سال جاری تاکنون با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شدند، به ۱۳۵ نفر رسید.

آسیابی ادامه داد: اکنون ۱۱۲ زندانی دیگر جرایم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک خیران هستند.
وی افزود: سال گذشته نیز ۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان‌های گلستان آزاد شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha