۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84498809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۸هزار نفر به بیمه سلامت خراسان شمالی افزوده شدند 

بجنورد- ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه در ۶ ماه امسال ۷۸ هزار و ۲۲۳ نفر به این سازمان بیمه‌گر افزوده شدند گفت: هم‌اکنون ۶۹۸ هزار و ۹۹۳ نفر زیر پوشش بیمه هستند.

دکتر محسن رعنایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد بیمه شدگان در سال گذشته را ۶۲۰ هزار و ۷۷۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان این سازمان بیمه گر در سال جاری ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: این افراد در قالب پنج صندوق عضو بیمه سلامت هستند که شامل ۵۷ هزار نفر از کارکنان دولت، ۴۷۷ هزار نفر بیمه شده روستایی، هفت هزار و ۷۰۰ نفر ایرانیان، ۱۶۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی و مابقی نیز شامل مددجویان نهادهای حمایتی، خانواده شهدا و طلاب می شود.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان بیماران خاص در استان نیز امسال سه درصد رشد یافت اظهار داشت: هم اینک ۷۳۹ نفر بیمار خاص زیر پوشش این سازمان بیمه گر هستند که در سال گذشته این آمار ۷۲۰ نفر بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: هزینه درمان نیمه نخست امسال ۷۳۵ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال به علت شیوع گسترده کرونا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

رعنایی افزود: مراجعه به مراکز درمانی بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی استان نیز در نیمه نخست امسال در مقایسه بامدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش یافت.

وی گفت: در سال جاری ۶۷۱ هزار و ۹۷۷ نفر  به مراکز درمانی طرف قرار داد این استان مراجعه کردند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۵۷۴ هزار و ۴۳۲ بار مراجعه بود.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: در مجموع حدود ۸۴ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند هستند که شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی است که حق بیمه پرداخت نمی کنند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha