۶ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی نیمه نخست امسال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

«عباس مزیکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرداخت عوارض  مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل آن  ۷۳ درصد افزایش یافته‌ که این افزایش نقش مهمی در انجام طرح‌های عمرانی این بخش‌ها به همراه دارد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی پارسال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مرکزی پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۸۹۰ میلیارد ریال از مجموع منابع مالی پرداخت شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان مرکزی از محل اعتبارات عوارض آلایندگی پرداخت شده است و این مبلغ برای کاهش میزان آلودگی هوا در اختیار شهرهای متاثر از صنایع آلاینده قرار می‌گیرد.

مزیکی با یادآوری اختصاص ۹ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی در قانون بودجه امسال به این استان گفت: عوارض مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی ماهانه و بدون تشریفات برای عمران و آبادانی شهرها و روستاها به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و در مناطق بدون دهیاری به حساب فرمانداری ها واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد از بهای فروش کالا و خدمات بوده و با افزایش قیمت‌ها این منابع مالی نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی افزود: از مجموع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، پنج درصد مالیات، یک درصد سهم سلامت و سه درصد عوارض است که مالیات و سهم سلامت به خزانه واریز تا براساس قانون بودجه هزینه شود.

مزیکی ادامه داد: سه درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده وصول شده در استان مرکزی نیز بر اساس جمعیت شهرها و روستاها به‌صورت ماهیانه به حساب شهرداری ها و دهیاری‌های سطح استان واریز می‌شود.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
این استان با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی ۱۳۳۴) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha