۳۰ درصد دانش‌آموزان هفتم تا دوازدهم خراسان رضوی واکسینه شدند

مشهد- ایرنا- مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح واکسیناسیون ۴۶۵ هزار و ۲۵۹ نفر دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله استان در برنامه است که تاکنون ۳۰ درصد از این افراد در پایه‌های هفتم تا دوازدهم، معادل ۱۶۷ هزار و ۵۴۸ نفر جمعیت هدف، واکسینه شده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمدجعفر صادقی با بیان اینکه واکسیناسیون ۲۹۷ هزار و ۷۱۱ نفر از دانش آموزان نیز طی هفته جاری انجام می‌شود، افزود: هم اینک بیشتر روی موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و دانشگاهیان متمرکز هستیم، ضمن اینکه انجام واکسیناسیون سایر گروه‌ها هم به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه به دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم ۲ نوبت واکسن سینوفارم، همانند بزرگسالان، تزریق می‌شود، ادامه داد: تلاشمان این است که واکسیناسیون در مدت ۳ روز انجام شود و تا ۳ روز بعد از آن نیز کار لکه‌گیری انجام شود و تا پایان هفته جاری واکسیناسیون این گروه سنی به اتمام برسد.

مدیر گروه تخصصی مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تأکید به دانش‌آموزان همچون دیگر گروه‌ها این است که پس از دریافت واکسن کرونا عادی‌انگاری نداشته و همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند و در صورت بازگشایی مدارس در رعایت به این موارد در مسیر خانه به مدرسه و بالعکس و همچنین در زمان حضور در مدرسه بیش از پیش توجه کنند.

طرح تسریع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله علیه کرونا از دیروز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha