۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 5213
کد خبر: 84500496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون فرمانداری کاشان: فروش اجباری نان کنجددار ممنوع است

کاشان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: فروش اجباری نان کنجددار و یا اضافه کردن هرگونه افزودنی که موجب افزایش قیمت نان برای مصرف‌کننده شود، ممنوع است.

به گزارش روز دوشنبه فرمانداری کاشان، مسعود خاندایی با توجه به گزارش‌های دریافتی از مردمی و تخلف‌های انجام شده از سوی برخی نانوایی‌های این شهرستان تاکید کرد: متصدیان نانوایی‌ها ظرف مدت یک هفته موظف هستند نسبت به رفع عیب‌ها و بی‌نظمی‌های خود اقدام کنند.

وی با اشاره به نظارت مستمر بر نانوایی‌ها و برخورد با متخلفان، افزود: نانوایی‌ها باید مواردی از جمله ساعت منظم و روزهای پخت، تعطیل نکردن خودسرانه، نصب قیمت نان در منظر مردم و وزن دقیق چانه و نان را رعایت کنند.

پخت نان سنگک بزرگ تخلف است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان با هشدار نسبت به پخت نان بزرگ در نانوایی‌های سنگکی حتی به درخواست مشتری را تخلف دانست و تاکید کرد: رعایت نکردن مواردی که به متصدیان نانوایی‌ها ابلاغ شده تخلف محسوب و برپایه قانون منجر به قطع سهمیه آرد خواهد شد.

وی آرد و نان را محصول دولتی بیان و اضافه کرد: نانوا به عنوان پیمانکار دولت موظف است با رعایت کردن وزن چانه و قیمت مصوب تعیین شده و همچنین شیوه‌ نامه‌های بهداشتتی نان مرغوب و با کیفیت را به دست مردم برساند چرا که نانوایان باید بر اصل رضایت مردم توجه داشته باشند.

خاندایی در خصوص مقدار سهمیه توزیع آرد در کاشان اظهار داشت: نزدیک به ۶۵  هزار کیسه آرد سفید ماهانه برای مصرف نانوایی سنگک، بربری، لواش، تافتون و خشک پزی با قیمت ۳۲ هزار تومان آرد یارانه یک و قیمت هر کیسه ۵۰ هزار تومان آرد یارانه ۲ تحویل نانوایی‌های شهرستان می‌شود.

جانشین کارگروه گندم، آرد و نان کاشان از مردم خواست هرگونه تخلف و رعایت نکردن قانون از سوی نانوایی‌ها را برای پیگیری، مستند به سامانه ۱۲۴ بازرسی اداره صنعت، معدن وتجارت این شهرستان اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها با اداره‌های صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی و اتحادیه صنف نانوایی‌ها و نظارت عالی بر عهده فرمانداری است، یادآور شد: نشست‌های ساماندهی گندم، آرد و نان کاشان به طور مستمر برگزار می‌شود و کمبودی در توزیع آرد این شهرستان وجود ندارد.

افزون بر  ۴۰۰ نانوایی در شهرستان کاشان فعالیت دارند که ۶۰  واحد سنگک تنوری، نزدیک به ۱۴۰ واحد لواش ماشینی و بقیه انواع نان‌های دیگر را پخت می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha