سهم ۲۵ درصدی اسنوا در بازار لوازم خانگی کشور به معنی رانت نیست 

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری اسنوا گفت: شرکت‌های "ال جی" و "سامسونگ" خودشان بازار ایران را رها کردند و رفتند و مشکلات آنها ربطی به ما ندارد و کسب سهم ۲۵ درصدی بازار لوازم خانگی کشور توسط اسنوا به معنی انحصار و رانت نیست. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا دیانی، عصر دوشنبه در یک نشست خبری افزود: نسبت دادن انحصار و رانت خواری به اسنوا یک خیانت بزرگ به تولید داخل است.
وی با بیان اینکه نگذارید جریان‌های صنعتی در کشور به حاشیه بروند، ادامه داد: جریان صنعتی مثل جریان علمی است و هر صنعت امروز حکم دانشگاه صنعتی را دارد.
مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری اسنوا گفت: جریان‌های صنعتی، جریان های سیاسی نیستند که بتوانند پوست بیندازند بلکه ۳۰ سال زمان می بَرد تا یک جریان صنعتی شکل بگیرد. 
وی با بیان اینکه واردات لوازم‌ خانگی از قبل هم ممنوع بود، اظهار داشت: شرکت های "ال جی" و "سامسونگ" را کسی از کشور بیرون نینداخت، آنها خودشون رفتند و ما کاری را که آنها بر روی زمین گذاشته بودند، جمع کردیم . 
دیانی خاطرنشان کرد: امروز صنعت لوازم خانگی حتی بعنوان یک صنعت مادر عامل پیشرفت کشورهای مثل چین و ژاپن و کره شده و این درحالیست که با رشد تولید لوازم خانگی اسنوا بجای حمایت از این کارخانه، انگ رانت خواری بر آن می چسبانند و مردم را از خرید محصولات اسنوا می ترسانند.

وی اضافه کرد:  بدنبال این جریان فکری، صنعتگران از افزایش تولید ترسیدند و این یک خیانت بزرگ بود.
مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری آسنوا با بیان اینکه دنیا بدون حمایت از صنایع، چرخش نمی چرخد، گفت: به موضوع قاچاق، لباس قانون پوشیدند و تحت عنوان پیله روی و مرزنشینی، کالای قاچاق وارد می کنند . 
وی تصریح کرد: زمانی که ۸۰ درصد از بازار کشور دست ال جی و سامسونگ بود و  بازار با یخچال، تلوزیون و ماشین لباسشویی در این دو مارک قبضه شده بود کسی سخن از رانت و انحصار نمی راند.
دیانی گفت: ما خواهان یک دوره پنج ساله برنامه دولت در دوره ممنوعیت واردات لوازم خانگی برای صنایع مربوطه و تمام سرمایه گذاران صنعتی هستیم تا بتوانیم جهش اقتصادی را با صادرات قطعات لوازم خانگی خود شکل دهیم.
وی بیان داشت: امروز برای ساخت لوازم خانگی نه تنها از هیچ یارانه انرژی بهره نمی‌بریم بلکه امروز ورق فولاد مبارکه را در بورس با نرخ آزاد می خریم در حالی که اگر  ورق وارد کنیم ۵ تا ۸ درصد ارزانتر برای ما تمام می شود و صنایع پلیمر به نرخ آزاد بدست ما می رسد.
مدیر عامل گروه توسعه سرمایه گذاری اسنوا گفت: هنوز کیفیت لوازم خانگی اسنوا ملموس نشده بود اما در یک طرح تحقیقاتی بالای ۹۰ درصد شاهد رضایت مردم از کیفیت این شرکت بودیم.
وی با بیان اینکه حمایت از سلبریتی‌ها و ورزشکاران در حالیست که هیچگونه حمایتی از صنعتگران نمی شود، ادامه داد: سال گذشته ترکیه تنها از راه حمایت از صنعت لوازم خانگی توانست دو برابر عواید ناشی از نفت ایران درآمدزایی کند.
دیانی میزان ارزاوری صادرات لوازم خانگی در یکسال گذشته را  ۱۴ و ۱۵ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: ما به سمت توسعه صادرات قطعات و صادرات پلیمر به کشورهای سوئد و انگلیس رفتیم تا وابستگی ارزی کشور را قطع کنیم و در این حوزه خودکفا شویم.

اسنوا یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی است که در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

این شرکت در منطقه مورچه خورت اصفهان در فضایی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع فعالیت می کند.

اسنوا در ابتدا در زمینه تولید اجاق گاز و کولر آبی فعالیت داشت اما اکنون تولید آن به محصولاتی همچون ماشین لباسشویی، تلویزیون و ماشین ظرفشویی نیز گسترش یافته است

حدود ۵۰ درصد از قطعات بکار رفته در ساخت محصولات این کارخانه تولید ایران است.

اسنوا در اصل برگرفته از نام اصلی این شرکت تحت عنوان"ارکان ساختار نوین ایرانیان" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha