نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان به زودی در تهران برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،«سید رسول موسوی» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تحرک دیپلماتیک قابل توجهی برای درک تحولات افغانستان و تاثیرگذاری بر آینده آن وجود دارد. کشورهای مختلف در سازوکارهای مختلف دیپلماسی خود را پیش می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه آینده افغانستان در همکاری‌های منطقه‌ای و با همسایگان است، اظهار داشت: به زودی نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان در تهران برگزار می‌شود. 

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برگزاری نشست همسایگان افغانستان در ایران خبر داده و گفته بود: نخستین جلسه برخط میان وزرای امور خارجه افغانستان برگزار و مقرر شد نشستی در تهران با حضور وزرا داشته باشیم. نشست همسایگان در تهران همان است. برگزاری این نشست در دستورکار است ولی معلوم نیست چه زمانی برگزار شود.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: به پیشنهاد ایران قرار شد روسیه هم در این نشست حضور یابد. 

 وی همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا ایران در نشست مسکو درباره افغانستان شرکت می‌کند؟ گفت: پیشنهاد روسیه در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha