۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84502063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید در گیلان برگزار می‌شود

رشت - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: دومین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گیلان با هدف تقویت توان تولید داخلی و رفع نیازهای فناورانه در استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، فرهاد دلق پوش افزود: این نمایشگاه در راستای تداوم نهضت ساخت داخل و برای کسب دستاوردهای مفید و سازنده در این عرصه از  23 تا 26 آذرماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گیلان برگزار می شود.

وی هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه را تقویت توان تولید داخلی و رفع نیازهای فناورانه صنایع عنوان کرد و افزود: فعال کردن ظرفیت‌های ساخت داخل و حمایت از توان تولید ملی در جهت رفع نیازهای فناورانه بخش صنعت و معدن بویژه در راستای جلوگیری از بروز اخلال در واحدهای تولیدی می باشد.

رئیس سازمان صمت گیلان ادامه داد: در حال حاضر ممکن است تامین قطعات، مواد اولیه و تجهیزات مشکلی داشته باشد  که این نمایشگاه با معرفی آخرین دستاوردهای تولید کنندگان داخلی به این عرصه کمک می کند.

دلق پوش ادامه داد: در این نمایشگاه، واحدهای تولیدی دارای نیازهای فناورانه که بخشی از قطعات، تجهیزات و مواد اولیه خود را از خارج از کشور وارد می کنند ، حضور دارند و از سوی دیگر شرکت‌های سازنده قطعات، تجهیزات و واحدهای دانش بنیان و مراکز علمی و فناوری که قادر به برطرف کردن نیازهای صنعتی آنها در این زمینه می باشند نیز شرکت می کنند که می تواند موجب قرارداد بین این تولید کنندگان شود.

وی گفت: در نخستین نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید استان که در سال ۹۸ برگزار  شد، نتایج امیدوار کننده ای در زمینه شناسایی نیازهای فناورانه واحدها و نیز پوشش آنها با کمک واحدهای دانش بنیان و سازندگان تجهیزات و قطعات بدست آمد و قراردادهای متعددی در زمینه داخلی سازی قطعات و ملزومات صنعت بین شرکتهای حاضر در نمایشگاه منعقد شد که در تلاش هستیم در نمایشگاه سالجاری نیز این روند رو به رشد ، تداوم یابد.

دلق پوش با اشاره به اینکه هم افزایی نخبگان و تولیدکنندگان در خنثی سازی اثرات تحریمی کارساز است، افزود: همزمان با حضور واحدهای دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، مراکز علمی و پژوهشی در این نمایشگاه، تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی صاحب ایده و برند در حوزه صنایع برق و الکترونیک، قطعات خودرو، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، لوازم خانگی،صنایع دریایی، معدنی و شیمیایی و نیز در نمایشگاه مشارکت خواهند داشت که این ترکیب می تواند نتایج مطلوبی در اعتلای سطح فناوری تولید فراهم سازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مشوق هایی برای حضور واحدهای صنایع کوچک و متوسط استان برای شرکت در نمایشگاه از سوی شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در نظر گرفته شده، گفت: متقاضیان ثبت نام در نمایشگاه مذکور می توانند برای حضور در این رویداد مهم، از طریق شرکت مجری نمایشگاه (شرکت فرانگران) اقدام نمایند.

حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha