۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84503845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۱۹ هزار راس دام در گناباد مایه‌کوبی شد

گناباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: ۲۱۹ هزار و ۷۳۸ راس دام سبک و سنگین این شهرستان در نیمه نخست امسال علیه بیماری‌ها مایه‌کوبی شدند.

دکتر محمدرضا متقی چهارشنبه‌شب در نشستی خبری اظهار داشت: از این میزان بیش از ۱۹۳ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماریهای خاص دام مانند آبله، آگالاکسی، انتروتوکسمی، تب برفکی و قانقاریا و ۲۵ هزار و ۸۳۷ راس هم علیه بیماریهای مشترک انسان و دام مانند هاری، تب مالت  و سل واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در یکسال اخیر هیچ موردی از تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: با اجرای برنامه های مراقبتی و مایه کوبی دام های حساس، شناسایی کانون های بیماری و کاهش ضایعات دامی و جلوگیری از شیوع بیماریها سطح ایمنی در جمعیت دامی این شهرستان افزایش یافته و از انتقال بیماریهای مشترک به انسان جلوگیری شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال ۵۰۴ مورد بازرسی از اماکن عرضه فراورده های خام دامی و رستورانها در گناباد انجام شده است.

دکتر متقی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از نقل و انتقال بیماریهای واگیر دامی و حفظ سلامت فرآورده های دامی، تردد وسایل و زنجیره حمل و نقل دام طبق ضوابط خاص بهداشتی و قرنطینه ای با نظارت دقیق و بر اساس مجوزهای مخصوص صورت می گیرد.

رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: پنج هزار و ۵۸۸ مجوز بهداشتی قرنطینه دامی در نیمه نخست امسال در گناباد صادر شده و ۲۱۰ مورد بازدید از مراکز  نگهداری دام و طیور صورت گرفته است.

گناباد با تولید ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را در این بخش ها دارد.

۳۰۰ هزار واحد دامی متشکل از ۱۸ هزار راس دام سنگین و ۱۲۰ هزار راس دام سبک، ۴۰۰ واحد گاوداری، ۱۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، ۱۲ واحد تولیدی مواد لبنی و خوراک دام و طیور و بسته بندی گوشت مرغ و ۶ کشتارگاه طیور و دام سنگین در گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha