هدف از برگزاری رزمایش‌ها، امید به دوستان و هشدار به دشمنان ایران است

تهران- ایرنا- رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا گفت: همه رزمایش‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای آمادگی آنها و تمرین و امتحان دستاوردهای جدید در نیروهای رزمی است و هدف دیگر از برگزاری این رزمایش‌ها پیام متفاوت به دوستان و دشمنان است، به دوستان کشور در منطقه امید و به دشمنان هشدار می‌دهند.

«حجت‌الاسلام والمسلیمین علی سعیدی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در این باره که جمهوری اسلامی از انجام رزمایش‌های مختلف در شمال غربی و مرکز کشور بخصوص رزمایش مدافعان آسمان ولایت چه اهدافی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: رزمایش‌ها پیام احراز آمادگی‌ها است. که افراد آنچه در توان دارند را به منصه ظهور برسانند و ناظرین هم کنترل می‌کنند که آیا آمادگی و دفاعی در نیروهایی که باید از استقلال و تمامیت ارزضی کشور حراست کنند، وجود دارد، این اولین هدف از برگزاری این رزمایش‌ها است.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا افزود: دومین مسئله امتحان کردن سلاح‌ها و دستاوردهای جدید در نیروهای مسلح است. بلاخره همیشه نیروهای ما در حالا رشد و توسعه هستند و مرتب به تکنیک‌ها و فناوری‌های جدید دست پیدا می‌کنند. اینها باید تست شوند که ببینند در عمل عملکرد خوبی دارند یا ندارند.

وی گفت: هدف سوم از برگزاری این رزمایش‌ها پیام متفاوت به دوستان و دشمنان است. به دوستان کشور در منطقه امید می‌دهند و هشداری است به دشمنان. به این معنا که اگر گوشه چشمی به خاک این کشور داشته باشند و در ذهن خود علیه این نظام کوچکترین لغزشی خطور نکند، سطح بازدارندگی خود را در معرض نگاه آنها قرار دهیم.

سعیدی شاهرودی در این باره که رزمایش‌های انجام شده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران،  در شمال غربی و مرکز کشور تا چه میزان به چالش اخیر در همسایگی ایران ارتباط دارد، تاکید کرد: ما در همه مرزها باید این آمادگی داشته باشیم. چه شمال غربی باشد یا جنوب شرقی. عده‌ای از نیروهای مسلح کشور در شمال غرب رزمایش برگزار کردند و بخشی از نیروهای مسلح هم تحت عنوان مدافعان آسمان ولایت در بخش بزرگ از پهنه کشور در حال برگزاری رزمایش هستند. همه این اقدامات و تمرین‌ها برای احراز آمادگیِ حافظان تمامیت ارزضی و استقلال کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha