برنامه‌ریزی برای تامین ۱۰ هزار مگاوات برق کشور از سلول‌های خورشیدی

خمین - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تولید ۳۵ هزار مگاوات برق برای کشور طی ۴ سال آینده برنامه‌ریزی شده که تامین ۱۰ هزار مگاوات آن از سلول‌های خورشیدی است.

سید«رضا فاطمی‌امین» شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از ۲ طرح صنعتی خمین در جمع خبرنگاران افزود: سوگیری جهانی در تامین انرژی سال‌های اخیر به‌ دلیل ارزش بالای گاز و فرآورده نفتی و حراست از محیط زیست از طریق سلول‌های خورشیدی است.
وی گفت: واحد تولید پنل‌های خورشیدی در خمین ظرفیت تولید بیش از یک‌هزار مگاوات در سال را دارد.
وزیر صنعت و معدن و تجارت بیان کرد: این واحد در زمینی به وسعت ۳۱ هکتار مستقر شده که در راستای فعالیتش به ۱۰۰ هکتار دیگر زمین نیاز دارد و با حمایت دولت تا یک ماه آتی مجوز شهرک خصوصی به آن داده می‌شود.
فاطمی‌ امین افزود: واحد تولید پنل‌های خورشیدی خمین از کانون‌های بزرگ مقیاس و خوب کشور و استان مرکزی است و زنجیره کاملی از بخش‌های تولید پنل‌های خورشیدی در آن برنامه‌ریزی شده است‌.
وی در ادامه با اشاره به بازدید از واحد پتروشیمی خمین گفت: شکل نگرفتن صنایع پایین دستی حوزه پتروشیمی موجب می‌شود که محصولات این صنعت نیمه‌خام صادر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پلی پروپیلن محصول ارزشمند پتروشیمی است و سالانه ۹۰۰ هزار تن از این محصول در کشور تولید می‌شود که با نیاز بازار داخلی همخوانی دارد.
فاطمی‌امین بیان کرد: این واحد تولیدی سبب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال می‌شود.

وزیر صمت در سفر یک‌روزه به جنوب استان مرکزی روز جمعه ضمن شرکت در آئین اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه محلات، با حضور در شهرستان‌های دلیجان و خمین از چندین طرح صنعتی از جمله خودروسازی سایپای خمین و ظرفیت‌های پرورش گل و گیاه بازدید کرد.

عملیات اجرایی پتروشیمی خمین سال ۹۶ و واحد تولید سلول‌های خورشیدی خمین نیز در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سال ۹۷ کلید خورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha