صاحبان مشاغل خانگی بستک۳۰میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

بندرعباس - ایرنا - رییس تعاون، کار و امور اجتماعی بستک گفت: ۳۰میلیارد ریال وام بانکی مشاغل خانگی در سال جاری برای طرح‌های این حوزه در شهرستان اختصاص یافته است.

بهرام فولاد چنگ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکید بر این است که این وام‌های بانکی به طرح‌های مشاغلی خانگی داده شود که دارای پشتیبان هستند و این سیاست می‌تواند تا حد بالایی از بروز انحراف وام‌های بانکی از مسیر اصلی جلوگیری کند و امکان نظارت بر استفاده به جای آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی که وام بانکی دریافت می‌کنند هم بایستی به صورت تیمی باشد، یعنی در کنار اداره کار، فرمانداری، دستگاه مجوز دهنده و بانک هم نظارت داشته باشند، اثر گذاری این نظارت‌ها نیز مشروط بر آن است که مدیر عالی هر اداره دولتی در سطح استان نیز توجه ویژه‌ای به گزارش‌های دریافتی از شهرستان‌ها داشته باشد.

رییس تعاون، کار و امور اجتماعی بستک با تاکید بر اینکه نظارت تیمی بهترین راه جلوگیر از انحراف منابع مالی بانکی اعطا شده به متقاضیان است، گفت: بین سال ۹۷ تا ۹۹ در طرح توسعه اشتغال پایدار دولت ۲۰۰ میلیارد ریال وام بانکی با نرخ سود پایین برای این شهرستان اختصاص داد که با وجود تعداد بالای طرح‌ها تنها یک مورد انحراف به دلیل وجود نظارت تیمی رخ داد و وام گیرنده طرح منحرف شده هم علاوه بر بازگرداندن مبلغ دریافتی جریمه هم شد.

فولادچنگ خاطر افزود: این نظارت‌های تیمی از بررسی طرح تا تصویب، معرفی طرح به بانک و پرداخت اقساطی تسهیلات و اجرای طرح ادامه داشت و همین استمرار نظارت اثرگذاری آن را افزایش می‌دهد.

وی ابراز کرد:  اگر تنها یک دستگاه مسوول نظارت بر منحرف نشدن طرح از مسیر اصلی باشد مشکل‌های انحراف به شدت افزایش می‌یابد.

رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستک یادآور شد: با وجود اینکه تسهیلات مشاغل خانگی خرد است که کار نظارت را سخت می‌کند و نظارت هم به شکل گروهی نیست با سایر نهادها برای این امر هماهنگی انجام می‌شود تا بتوان از بروز انحراف وام‌های بانکی پرداختی جلوگیری کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha