اجتماع مردمی عید بیعت با امام زمان (عج) در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- مراسم اجتماع مردمی عید بیعت با امام زمان (عج) عصر شنبه، همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (ع) با مشارکت دوستداران اهل بیت (ع) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد.

مدرس حوزه علمیه قم در این آیین در سخنانی گفت: وجود مبارک امام زمان (ع) و دیگر معصومین هدف اصلی آفرینش بوده است و بدون وجود آنان آفرینش ناتمام می ماند و خداوند عالم به واسطه وجود آنان است که به جهان هستی فیض می بخشد.

حجت الاسلام مسعود عالی افزود: اگر معصوم در زمین نباشد زمین با اهلش فرو می‌رود یعنی خدا فیض، حیات و رزق را به عالم نمی‌رساند چون همه طفیلی او هستند که دارند رزق می‌برند.

وی با اشاره به طول عمر امام زمان (عج) ادامه داد: طول عمر مهم نیست چرا که هیچ‌کسی نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای بیاورد که طول عمر انسان باید ۸۰، ۱۰۰ سال یا بیشتر باشد و اگر انسان بداند چگونه از خودش مراقبت کند طول عمرش اگر ۲ هزار سال هم باشد هیچ دلیلی نداریم که حتما باید تمام شود، چنانکه حضرت نوح تنها ۹۵۰ سال دوران نبوتش بوده‌ است و عمر ایشان را حتی تا ۲ هزار سال هم می‌گویند و امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که شیطان ۶ هزار سال در عالم بالا خداوند را عبادت کرد پس چطور خداوند نمی‌تواند ولی خود را به مدت طولانی نگه دارد.

این کارشناس دینی گفت: امام‌زمان (ع) همیشه در کنار ما، با ما و همراه ما است و شیعه صبح خود را با سلام به او و صدقه دادن برای او شروع می‌کند و در واقع با عهد بستن با او روزش را آغاز می‌کند.

مدیرعامل مجموعه تشکل‌های مهدوی استان خراسان‌ رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این تشکل مردمی از سال ۱۳۹۵ برگزاری چنین برنامه‌ای را به‌ مناسبت سالروز آغاز امامت امام‌زمان(عج) در روز نهم ربیع‌الاول، تحت عنوان "عید بیعت با امام‌ زمان" برنامه‌ریزی‌ کرده است که هرساله با مشارکت شهرداری مشهد، مؤسسه مصاف رضوی، مجتمع فرهنگی امیرالمؤمنین(ع)، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و همچنین مجموعه تشکل‌های مهدوی استان برپا می شود و طی آن میثاق‌نامه‌ای برای عهد و پیمان بستن با وجود نازنین حضرت مهدی (عج) قرائت می‌ شود.

رضا وارسته با بیان اینکه این برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: همچنین امشب به شکرانه آغاز امامت امام عصر (ع) مراسم عید بیعت در حرم مطهر رضوی برگزار شده و به این مناسبت کاروان های شادی خودروی نیز از میدان صاحب‌الزمان (عج) مشهد به سمت بلوار وکیل‌آباد به حرکت درخواهند آمد.

این مراسم که با حضور انبوهی از مردم و با برنامه های مختلفی نظیر مداحی و شعرخوانی همراه بود، با برگزاری مسابقه ای حضوری و اهدای ۱۴ جایزه پنج میلیون ریالی پایان یافت.

این مراسم امروز به صورت همزمان در هفت شهر تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، اهواز، بیرجند و کرمان برگزار شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha