بهبود وضعیت حمل و نقل تهران نیازمند اصلاح بودجه شهرداری است

تهران- ایرنا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بررسی بیشتر طرح ۲ فوریتی «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا» در صحن شورای شهر به مدت یک هفته خبر داد و اجرای آن را نیازمند اصلاح بودجه شهرداری برشمرد.

به گزارش ایرنا، سیدمجتبی شفیعی در حاشیه شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران درباره طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا»، بیان کرد: امروز طرح ۲فوریتی توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به صحن ارائه شد؛ طرحی که در خصوص پیش بینی‌های لازم برای ایام بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور روز گذشته توسط کمیسیون به معاونت ارائه شد، اظهارداشت: اجرای تعدادی از موارد این طرح نیاز به اصلاح بودجه و تامین منابع ملی داشت و وظایف کلانی را بر عهده شهرداری تهران می‌گذاشت که باید منابع لازم پیش‌بینی می‌شد و نیاز به هماهنگی‌های بیشتر با کمیسیون برنامه و بودجه شورا داشت.

شفیعی اعلام کرد: بر همین اساس اعضای شورا تصمیم گرفتند که یک هفته دیگر روی این طرح کار شود تا با دقت بیشتری به تصویب برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا»، توضیح داد: بخشی از ماهیت این طرح اقدامات روتینی است که سالانه برای ایام بازگشایی مدارس توسط معاونت حمل و نقل انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین موارد دیگری درباره افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در مُدهای مختلف است که نیاز به کاهش سر فاصله زمانی، افزایش ناوگان مترو و اتوبوسرانی دارد.

شفیعی با اشاره به فرسودگی شدید ناوگان حمل و نقل عمومی، بیان کرد: افزایش ظرفیت ناوگان نیاز به هزینه بالاتری دارد که باید اصلاحاتی در بودجه در این راستا انجام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای انجام طرح مذکور باید تعدادی اتوبوس تعمیر و خریداری شود، گفت: خریداری واگن مترو نیز ۲ سال زمان می‌برد بنابراین باید واگن‌ها تعمیر و ظرفیت ناوگانی که نیاز به اورهال دارند، باید بررسی شود.

به گزارش ایرنا، طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا» صبح امروز با 12 رای موافق اعضای شورای شهر در صحن علنی به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha