امسال ۲۵۵ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد ماکو کمک شده است

ارومیه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو گفت: امسال، ۲۵۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال کمک در قالب تسهیلات اشتغال، وام‌های قرض‌الحسنه، مشارکت مردمی، فرهنگی، پرداخت مستمری، کمک‌های موردی، بیمه تامین اجتماعی، درمانی، احداث واحد مسکونی و جهیزیه نوعروسان به مددجویان این نهاد کمک شده است.

محمد محمدنژاد روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری ۶۰ میلیارد ریال برای ۱۱۱ طرح اشتغال در زمینه‌های دامپروری، پرورش طیور، مشاغل صنفی و خدماتی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۱۳۲ نفر نیز به ارزش هشت میلیارد ریال از تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا سقف ۵۰ میلیون ریال جهت رفع مشکلات جهیزیه، درمان و تحصیل و موارد دیگر بهره مند شده اند.

مدیر کمیته امداد ماکو با بیان اینکه در سرفصل مشارکت‌های مردمی نیز ۷۲ میلیارد ریال جذب و هزینه شده، اضافه کرد: از این مقدار، ۱۷ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال طرح اکرام و ایتام، ۱۸ میلیارد ریال از طریق ستاد زکات، بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال از محل درآمد صندوق ها و مابقی از طریق سایر طرح‌های مشارکتی و مراکز نیکوکاری جذب شد.

محمدنژاد با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۶۷۰ خانوار تحت پوشش نیز ۸۷ میلیارد ریال مستمری ماهیانه پرداخت شده، گفت: در حوزه کمک های موردی و لوازم منزل، سه میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون ریال، احداث و تعمیر مسکن ۱۳ میلیارد ریال و ۲ میلیارد ریال نیز برای نوعروسان و تازه دامادها کمک شده است.

وی اضافه کرد : تعداد مددجویان این نهاد در ماکو ۲ هزار و ۶۲۵ خانوار با پنج هزار و ۹۰۴ نفر جمعیت است؛ در این مدت ۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال ماهانه پرداخت شده است.

ماکو با بیش از ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha