یوسف بیدخوری روز چهارشنبه در نشست تحول در نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری خراسان رضوی افزود: هدف ما در آستانه تغییر شرایط کرونایی و دوران پساکرونا اجرای طرح نظارت به شکل اینترنتی و در قالب سامانه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح اطلاعات واحدهای گردشگری در سامانه های مربوطه بهروزرسانی میشود و ضمن پیشگیری از ایجاد مشکلات برای زائران و گردشگران، خیلی سریع و قبل از این که زائر و گردشگر وارد چرخه اداری سنتی رسیدگی به شکایت شود، به مشکل و شکایتش رسیدگی خواهد شد.
بیدخوری با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی تاسیسات گردشگری گفت: در جلسات هماندیشی با اعضای تشکلهای حرفهای گردشگری، وضعیت تاسیسات گردشگری استان بررسی شده است تا در راستای رعایت منشور حقوق گردشگر بازرسیهای مستمر در آن اجرا شود.
وی یادآور شد: با توجه به تغییر و بهبود شرایط کرونایی، سفرها دوباره آغاز شده و زائران و گردشگران به مقاصد گردشگری استان سفر میکنند، مشهد هم به عنوان قطب زیارتی و گردشگری در کشور همیشه مورد توجه و مقصد سفر مردم بوده است.
بیدخوری افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که گردشگر با خیالی آسوده، بدون مشکل و با اطمینان از این که حقوقاش رعایت شده سفر کند و در صورتی که اعتراضی داشته باشد بلافاصله بدان رسیدگی شود.
معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه با متخلفان از قوانین برخورد خواهد شد، تاکید کرد: نظارتها شامل صدور تذکر، اخطار و تعلیق واحدها میشود و حتی در مراحل بعدی در صورت تکرار موجب تعطیلی تاسیسات گردشگری متخلف خواهد شد که البته برای افرادی که قوانین را رعایت میکنند نیز تشویقهایی در نظر گرفته شده است.
هم اکنون خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.
نظر شما