۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84512686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ارشد ناتو با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده ارشد غیرنظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی سفر به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور دیدار و پیرامون تحولات منطقه‌ای و اوضاع افغانستان گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «استفانو پونتیکورو» روز چهارشنبه در مقر فرماندهی ارتش در راولپندی با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نماینده ارشد غیرنظامی ناتو و ژنرال باجوا موضوعات مربوط به منافع متقابل، صلح و ثبات در منطقه به ویژه وضعیت افغانستان را مورد بحث قرار دادند.

فرمانده ارتش پاکستان در این دیدار گفت: برای اجتناب از بحران انسانی نیاز به همگرایی جهانی در مورد افغانستان وجود دارد.

نماینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اطمینان داد که ناتو همکاری خود  را با پاکستان در باره افغانستان و مشارکت منظم کشورهای ناتو در کلیه مسائل دو جانبه افزایش می دهد.

گفتنی است، پاکستان که پس از یورش آمریکا و متحدان غربی آن به افغانستان در سال ۲۰۰۱ به متحد غیرناتو واشنگتن تبدیل شده بود، اکنون در بحث مدیریت اوضاع افغانستان به ویژه پس از خروج جنجالی آمریکا و ناتو از این کشور دچار اختلاف در رویکرد با ایالات متحده است.

نخست وزیر پاکستان پیش‌تر سابقه روابط با ایالات متحده طی دو دهه اخیر را وحشتناک و فاجعه بار توصیف کرد و گفت: پاکستان به عنوان متحد آمریکا بارها هدف حملات پهپادی قرار گرفت و همزمان مشارکت در افغانستان نیز به ضرر ما تمام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha