۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84513850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گناباد: افزایش توجه به ورزش برای کاهش تبعات کرونا ضروری است

گناباد- ایرنا- امام جمعه گناباد گفت: افزایش توجه آحاد جامعه به تحرک و فعالیتهای ورزشی برای کاهش تبعات بیماری کووید ۱۹ ضروری است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز پنجشنبه در دیدار مسوولان و دست اندرکاران هیاتهای مختلف ورزشی گناباد به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش افزود: افزایش فعالیتهای ورزشی در ایجاد نشاط و کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه موثر است.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری ها بستگی به تحرک و ورزش دارد ادامه داد: کم‌تحرکی و چاقی ناشی از خانه‌نشینی اجباری و بی‌توجهی به ورزش، سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

امام جمعه گناباد گفت: از جمله مسائلی که در اسلام به آن تاکید شده، توجه به ورزش در راستای حفظ سلامت و تندرستی و پیشگیری از بیماری ها است که باید مورد اهتمام همه بخشها قرار گیرد.

وی افزود: غفلت مردم از جمله نسل نوجوان و جوان از ورزش موجب  افزایش وزن، چاقی و افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته می شود که منشاء همه آنها کم تحرکی است.

حجت الاسلام صادقی نسب از مسوولان اداره ورزش و جوانان و هیاتهای مرتبط خواست زمینه انجام تفریحات سالم از جمله راه‌اندازی امکانات ورزشی در شهرها و روستاها را بیش از پیش فراهم کنند.

وی ادامه داد: توسعه فعالیتهای ورزشی و عنایت بیشتر مردم به ورزش از نظر فرهنگی هم تاثیر بسیار به دنبال دارد و جوانانی که اوقات فراغت خود را بیشتر با ورزش پر می کنند کمتر درگیر افسردگی، اعتیاد و آسیبهای اجتماعی می شوند.

امام جمعه گناباد با بیان اینکه کاهش بودجه‌های فرهنگی باعث کاهش فعالیت های فرهنگی و ورزشی شده است، خواستار افزایش توجه مسوولان ذیربط به رفع این مشکل شد.

هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و توجه بیشتر به ورزش های همگانی برگزار می شود.

از مجموع هفت هزار ورزشکار گناباد سه هزار نفر زیرپوشش بیمه قرار دارند و در ۲۸ رشته ورزشی سازماندهی شده‌اند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha