همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز از برنامه‌های این همایش است.

حمید ملانوری روز پنجشنبه در نشست ستاد توسعه خاوران افزود: باید نمایشگاهی برپا شود که بتواند فضای حوزه سرمایه‌گذاری و فرصت‌ها و مزیت‌های استان را به‌درستی ترسیم کند.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش، دعوت از همه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری از داخل و خارج استان است تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری این خطه برایشان تبیین شود.

استاندار خراسان جنوبی از تدوین ۱۰۲ طرح در کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خبر داد و افزود: این طرح‌ها با اشتغال ۶ هزار و ۶۷۰ نفر و سرمایه‌گذاری داخلی ۳ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری خارجی ۱۹۵ میلیون یورو تدوین شده که بیشترین آن با ۵۸ طرح مربوط به بخش صنعت و معدن است.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ قطعه زمین در اراضی ملی شهرستان‌ها برای اجرای این طرح‌ها پیشنهاد شده است گفت: تاکنون ۳۴ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و پنج طرح در شرکت‌های سهامی زراعی استان همچنین ۲۶ طرح در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند جانمایی شده است.

ملانوری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی که اولین بار در کشور هفته جاری انجام شد، افزود: این طرح که در چهار شهرستان بیرجند، سربیشه، خوسف و درمیان و نیز ۸۵ روستا اجرا می‌شود، در ۴۰ سال گذشته در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: این طرح قرار است در مدت یک سال انجام شود و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در استان به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای این طرح، تحولی بزرگ در حوزه علمی معدن در خراسان جنوبی ایجاد خواهد کرد و نتایج آن برای آینده استان بسیار مفید است.

وی با تاکید بر اینکه معدن از محورهای مهم توسعه خراسان جنوبی است گفت: با اجرای این طرح، اطلاعات کافی از داشته‌های استان در حوزه معدن مشخص می‌شود.

ملانوری اظهار داشت: تامین اعتبار مورد نظر برای اجرای طرح مطالعات و اکتشافات حوزه معدنی استان از محل حقوق دولتی است که از معادن دریافت می‌شود که همواره پیگیر آن بوده‌ایم تا منافع آن به خود منطقه برگردد.

وی افزود: با پیگیری‌های مدیریت استان، اعتبار این طرح از محل منابع ایمیدرو تامین می‌شود و این حرکت می‌تواند پایه ادامه فعالیت‌های مشابه در استان و در سطح کشور باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف معدنی خراسان جنوبی به نام پدران علم استان نامگذاری می‌شود گفت: همکاران صنعت، معدن و تجارت باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهند زیرا ما تکلیف داریم نخبگان و اندیشمندان خود را تکریم کنیم.

وی افزود: در همین راستا در جلسه سال آینده که برای ارائه نتایج طرح برگزار می‌شود از پدران علم خراسان جنوبی تجلیل به عمل خواهد آمد زیرا گرامیداشت یاد و نام آنان باعث تقویت ذهنیت مثبت در جامعه نخبگانی استان و ایجاد انگیزه در جامعه خواهد شد.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی ۹۹ با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در محل استانداری به‌طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

ستاد توسعه خاوران از ابتدای امسال فعالیت جدی و اجرایی خود را آغاز کرد و صدور مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری اولین بار در کشور از دستاوردهای این ستاد بوده است.

این ستاد پنج کمیته دارد و دبیرخانه آن در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مستقر است.

طرح راه‌اندازی "ستاد توسعه خاوران" اوایل امسال به عنوان طرح الگویی از سوی وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شد و رییس جمهوری نیز در سفر نوزدهم شهریور ماه به خراسان جنوبی از تشکیل و فعالیت این ستاد اظهار رضایت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha