نماینده اراک: تشکیل سازمان ملی جوانان ذیل وزارت ورزش امری ضروری است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌هایی برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان اعلام شده که به سرانجام نرسیده و به نظر می‌رسد تشکیل وزارتخانه جدا اقدام درستی نباشد اما تشکیل سازمان ملی جوانان ذیل وزارت ورزش و جوانان راهکار مناسبی است.

« علی‌اکبر کریمی» پنجشنبه شب در نشست وزیر ورزش و جوانان با سمن‌های جوانان، تشکل‌ها و فعالان اردوهای جهادی استان مرکزی افزود: آیین نامه استخدام و اشتغال قهرمانان ورزشی وجود دارد اما کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوانان مشکلات و مطالبات به حقی دارند اما این مشکلات تنها در حوزه اشتغال، ازدواج و مسکن نیست و در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز بسیار است.

کریمی بیان کرد: نیاز است مجموعه‌ای که تولیت امور جوانان را برعهده دارد به نیازهای این قشر توجه جدی داشته باشد.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد یک سرمایه برای کشور است و محل مناسبی برای تربیت مدیران آتی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: موارد قانونی، یکی از کاستی‌های جدی سمن‌ها در کشور است و طرحی در دوره یازدهم مجلس برای قانون‌مندی تشکل‌ها در دست بررسی است.

کریمی اظهار داشت: ۴۴۰ تشکل فعال مردمی در استان مرکزی وجود دارد که ۹۵ تشکل در حوزه جوانان است.

وی تصریح کرد: بانک اطلاعاتی جامعی از نخبگان جوان در کشور نیست که نیاز است حوزه معاونت جوانان در این راستا بانک اطلاعاتی را تهیه کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیین‌نامه‌ها و ضوابط فدراسیون‌ها وهیات‌ها به گونه‌ای است که گردش نخبگان در آن کمتر رخ می‌دهد و نیاز است از تجارب مختلف در این حوزه بهره‌گیری شود.

کریمی عنوان کرد: اعتبارات فدراسیون‌ها در تهران بیشتر صرف مسایل ملی می‌شود و منابع ناچیزی به هیات‌های استانی و شهرستانی اختصاص می‌یابد.

وی اظهار داشت: نیاز است ساز و کارها به گونه‌ای باشد که منابع، عادلانه در استان‌ها تقسیم شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان در استان مرکزی در حد شعار مانده و حمایتی دیده نمی‌شود.

کریمی عنوان کرد: فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها است اما بخش زیادی از منابع مالی حوزه ورزش به این رشته اختصاص می‌یابد و قراردادهای میلیاردی که بسته می‌شود انگیزه سایر ورزشکاران را نابود می‌کند و نیاز است ساز و کار و ضوابطی به کار گرفته شود که قراردادها در یک سقف محدود شود.

وی گفت: ورزش بانوان در شهرستان‌ها مفغول مانده و این در حالی است که زنان نیمی از جمعیت کشور هستند و مادران سالم می‌توانند فرزندان سالم داشته باشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در بسیاری از شهرهای غیر مرکز استان‌ها، استادیوم‌های ۱۵ هزار نفری وجود دارد اما در اراک یک استادیوم ۱۵ هزار نفری وجود دارد و سال‌های سال است که هنوز تکمیل نشده است.

کریمی تاکید کرد: امید است فضاهای ورزشی در شهرهای استان مرکزی به‌ ویژه اراک ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: طرح سرباز مهارت در این استان اجرا شده و در این راستا ۸۰۰ سرباز وظیفه آموزش دیده‌اند اما در این طرح کمتر به مهارت‌های کارآفرینی توجه شده است.

« عابد حقدادی» افزود: کتاب سال جوانان به عنوان بزرگ‌ترین رویداد جوانان در استان مرکزی رخ داده و انتظار است با توجه به وجود سمن‌های فعال در این استان، این مهم به عنوان رویداد همیشگی این استان انتخاب و دبیرخانه آن به این منطقه اختصاص یابد.

وی بیان کرد: استان مرکزی مهد مفاخر ایران زمین است و وجود سمن‌های فرهنگی فعال در این استان، آمادگی لازم برای تبدیل این منطقه به مرکز شبکه‌ سمن‌های فرهنگی وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: ارتقای کمی در حوزه سمن‌ها اقدام مطلوبی بوده و ۹۵ تشکل فعال استان مرکزی در حوزه جوانان است اما نیاز است در بحث کیفی این تشکل‌ها نیز بیش از پیش کار شود.

حقدادی بیان کرد: نیاز است امکانات ویژه‌ای به خانه‌های جوان اختصاص یابد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha