پهنه‌های سرمایه‌گذاری براساس مزیت‌های هرمنطقه درهرمزگان ایجاد می شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: براساس مزیت‌های هرمنطقه، پهنه های سرمایه‌گذاری در استان تعیین و مجوزهای لازم برای فعالیت در آن صادر می‌شود که در شهرستان بستک این کار در زمینه تولید گوشت سفید و ظرفیت های معدنی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان بستک افزود: راه‌اندازی صنایع غذایی مرتبط برای ایجاد ارزش افزوده در زمینه گوشت سفید در شهرستان بستک لازم است و علاوه بر تولید اولیه باید زنجیره های تولید را توسعه داد.

وی، توسعه معدنی را ظرفیت مناسب استان هرمزگان دانست و ادامه داد: ظرفیت خوبی در زمینه معادن گچ در شهرستان بستک وجود دارد که باید تولید حداکثری در این معادن انجام شود و دولت نیز وظیفه تسهیل گری و سرعت بخشی در فرآیند صادرات این محصولات را برای صادرات بیشتر برعهده دارد.

استاندار هرمزگان نخلستان های خرما و همچنین عبور خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک از شهرستان بستک را دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان بستک دانست و گفت: اگر طرح مناسب در این زمینه‌ها ارائه شود، به طور حتم حمایت لازم را از آن خواهیم داشت.

دوستی ادامه داد: راه ارتباطی خور و انتقال آب از دریا و راه‌اندازی آب شیرین کن از دیگر طرح های بسیار مهم برای توسعه شهرستان بستک است که به طور قطع پیگیری لازم برای تکمیل این طرح‌ها صورت می‌گیرد تا آماده بهره برداری شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد پهنه های سرمایه‌گذاری موجب تحول درهرمزگان خواهد شد، بر لزوم تسهیل و سرعت بخشی در فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و بیان داشت: استانداری به دنبال آماده سازی و فراهم کردن زیرساخت و مجوزهای آماده برای سرمایه گذاری است تا سرمایه گذاران دغدغه ای نداشته باشند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری که توجیه اقتصادی داشته باشند، حمایت می‌ شود، تصریح کرد: تکریم سرمایه‌گذاران بسیار مهم و در اولویت است و همچنین باید زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

دوستی در پایان ابرازداشت: توسعه و پیشرفت باید از طریق اقتصاد مردمی رقم بخورد تا پایدار باشد.

استاندار هرمزگان در دومین سفر استانی خود صبح جمعه به منظور دیدار با نخبگان و معتمدان و همچنین بازدید از پروژه های عمرانی عازم شهرستانهای بستک و بندرلنگه در غرب استان شد.

 حضور درگلزار شهدا، شرکت در نماز جمعه شهر بستک و دیدار و گفت و گو با مردم ، بازدید از راه ارتباطی خور جناح که از شهر جناح در شهرستان بستک و جاده اصلی ترانزیتی بندرلنگه – عسلویه بوشهر با هدف کاهش ۵۰کیلومتر فاصله ازدیگر برنامه سفر مهدی دوستی است.

همچنین در سفر به بندرلنگه نیز بازدید میدانی از خط انتقال آب چارک به بستک، شرکت در نشست شورای اداری و دیدار با نخبگان و معتمدان از مهم ترین برنامه سفر یک روز به غرب استان پیش بینی شده است.

هفته گذشته استاندار هرمزگان نخستین سفر خود را با شهرستان بشاگرد آغاز کرد که علاوه بر پیگیری مسائل و مشکلات مردم و مصوبه های سفر بازتاب های مثبتی درپی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha