۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 84516005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم گرامی داشت ولادت پیامبر اکرم (ص) در بلگراد برگزار شد

بلگراد-ایرنا- مراسم گرامی داشت ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) شامگاه شنبه با حضور اعضای سفارت، رایزنی فرهنگی، وابسته نظامی کشورمان و جمع محدودی از ایرانیان مقیم، دانشجویان ایرانی و خانواده هایشان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، درابتدا این مراسم پس از تلاوت آیاتی نورانی از کلام الله مجید، «رشید حسن پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان بیاناتی در رثای مقام والای حضرت ختمی مرتبت و رحمه اللعالمین و امام جعفر صادق (ع) ایراد کرد.

وی با اشاره به اختلاف نظر شیعه و سنی در مورد تاریخ ولادت پیامبر گفت: حضرت امام خمینی با هوشمندی از این اختلاف نظر با ارائه پیشنهاد هفته وحدت که از ۱۲ ربیع الاول تاریخ ولادت پیامبر به اعتقاد برادران اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول تاریخ ولادت به اعتقاد شیعیان بزرگترین گام را در جهت اعتلای وحدت اسلامی بین مسلمان بر داشت.

سفیر کشورمان در ادامه اظهارات خود، افزود: اسلام به عنوان دینی جهانی برپایه صلح، محبت و بخشندگی بنا نهاده شده و همانگونه که در قرآن کریم آمده است پیامبر اعظم (ص ) رحمتی برای تمام مردم جهان است.

وی در ادامه گفت: قرآن مجید به ما می آموزد که تمام انسان ها فارغ از نژاد، ملیت و جنسیت، واجد هویتی متعالی هستند و اخلاص و دانش تنها معیارهای ارزش های انسانی محسوب می شوند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha