معاون شهردار تهران: مخازن حمل زباله به آرادکوه عایق‌بندی شده است

تهران- ایرنا- معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: ریزش شیرآبه‌های زباله در مسیر آرادکوه با عایق‌بندی مخازن خودروهای سمی‌تیلر (خودروهای مخصوص حمل زباله) مدیریت شده است.

حسین حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بحث ریزش شیرابه های زباله در جاده ها و بزرگراه ها مطرح نیست و نگرانی ها مربوط به بحث شیرابه های حمل زباله ها به سمت منطقه آراد کوه است.

وی یادآورشد: شیرابه های زباله در زمان حمل و جابجایی در گذشته بیرون می ریخت، اما با اقدامات انجام شده و عایق بندی مخازن خودرو های حمل زباله، این مساله مرتفع شده است. 

حیدریان با بیان اینکه وضعیت حمل و جابجایی زباله و پسماندها روزانه رصد می شود، اظهار داشت: در حال حاضر هنگام حمل زباله ها از مخازن ریزش شیرابه ای وجود ندارد و اگر مسئولان و مردم مستنداتی در این زمینه دارند، ارائه کنند.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه در مسیر حمل زباله نیز وضعیت خودروهای سمی‌تیلر رصد می شود، گفت: در داخل هر ایستگاه مجتمع آرادکوه نیز تعدادی مخزن (سپتیک) تدارک دیده شده است که شیرابه زباله ها قبل از حرکت در آن تخلیه شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مخازن جمع آوری شیرابه زباله ها برای هر سمی‌تیلر طراحی شده که در صورت تولید شیرابه در طی مسیر، همانجا تخلیه شود.

حیدریان ادامه داد: در داخل مجموع آرادکوه  و حین جابجایی زباله های تخلیه شده به سمت ایستگاه های دفع و مدیریت نیز مخازنی تعبیه شده است که شیرابه تولیدی حین جابجایی نیز داخل آنها تخلیه شود.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: مشکل ریزش شیرابه از زباله ها اغلب در مرداد و شهریور ماه با افزایش مصرف صیفی جات و میوه های آبدار مردم، تشدید می شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا ۲ ماه آینده با بهره برداری از سامانه ام‌.آر.اف (تفکیک زباله، شیرابه و پرس پسماند) مشکل تولید شیرآبه ها در مخازن سطح شهر و خودروهای حمل زباله رفع شود.

حیدریان با بیان اینکه هر کدام از پهنه های سامانه تفکیک زباله، شیرابه و پرس پسماند ۸۰۰ تن ظرفیت دارد، از اجرای این سامانه در هفت پهنه پایتخت برای مدیریت پنج هزار تنی زباله تولیدی خبر داد.

معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران با اشاره به تاکید برخی مسئولان در خصوص جابجایی مجتمع آرادکوه اعلام کرد: این سازمان مشاوری برای بررسی این موضوع استخدام کرده و نتیجه مطالعات مشاور به کارگروه مدیریت پسماند کلانشهر تهران منتقل و زیر نظر کمیته محیط زیست بررسی می شود و نتیجه هر چه باشد به آن عمل می کنیم.

حیدریان افزود: با توجه به اینکه هیچ زمینی در استان وجود ندارد، این انتقال در عمل غیر ممکن و تامین اعتبار آن در توان شهرداری نیست و به لحاظ مسائل زیست محیطی نیز، این اقدام غیرمنطقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha