۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84522555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط تلفن اورژانس اجتماعی دانش آموزان گیلان راه اندازی شد

رشت _ ایرنا_ خط تلفن نماد " نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان " با حضور دکتر مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، محمد رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان راه اندازی شد.

رییس مرکز مشاوره خدمات روانشناختی دانش آموزان استان گیلان گفت: این خط تلفن با شماره ۱۵۷۰ برای ارتباط با سه گروه دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان راه اندازی شده است.

فاطمه کهن پور روز شنبه در حاشیه افتتاح خط تلفنی نماد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این خط تلفن خدمات مشاوره ای در بخش های مختلف از جمله تحصیلی ، تربیتی و خانوادگی ارایه می شود.

وی با اشاره به ارایه خدمات مشاوره ای توسط کارشناسان مشاوره آموزش و پرورش افزود: خط تلفن نماد از هشت صبح تا ٢٠ شب به جز روزهای تعطیل آماده پاسخگویی است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز با اشاره به راه اندازی خط تلفن اورژانس دانش آموزان در این استان گفت: علاوه بر  مشاوره تلفنی ، مشاوره حضوری از دیگر برنامه های آموزش و پرورش است.

محمد رحمتی اظهار داشت: راه اندازی خط تلفن اورژانس اجتماعی از برنامه های طرح نماد است که در گیلان نیز افتتاح شده  و جزء ضروریات بود.

وی با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق این خط تلفن از مشاوران کارآزموده و با تجربه بهره گرفته شده افزود: با استفاده از خط تلفن برای مشاوره و رفع مشکل اقدام می شود و در صورت نیاز ارجاع انجام خواهد گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به تلاش و ایثارگری های معلمان برای آموزش و پرورش دانش آموزان اظهار داشت: تعلیم و تربیت دانش آموزان حتی در دوران شیوع کرونا تعطیل نشد. 

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش دانش آموزان ساری و جاری است، افزود: البته مشکلات و کاستی ها را انکار نمی کنیم اما همه تلاش ها برای رفع آن است.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت پرورش دانش آموزان نیز تعطیل نشد، افزود: در حوزه پرورشی محتواهای خوبی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

رحمتی با اشاره به قابلیت های شبکه شاد، آن را نعمت بزرگی در دوران کرونا عنوان و تصریح کرد: بسیاری از آموزش ها از طریق این شبکه انجام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در سخنانی گفت: طرح نماد با همکاری دستگاه های مختلف در کشور در حال اجرا است و روز به روز بر توانمندی های آن افزوده می شود.

جمیل غریب با اشاره به خدمات مشاوره ای  آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: ١٢ مرکز مشاوره، ٢٢ هسته مشاوره با بیش از ٢٠ نیرو به عنوان مشاوره در گیلان فعال هستند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۰ هزار دانش آموز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha