۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84523861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشونت در آمریکا؛ چهار کشته و مجروح در تیراندازی کالیفرنیا

تهران-ایرنا- به دنبال شکست کنگره در دستیابی به توافقی درباره مقررات حمل و سلاح و تکرار حوادث خشونت بار ناشی از استفاده از سلاح گرم در آمریکا، در حادثه تیراندازی که در منزل یک مقام دولتی در کالیفرنیا اتفاق افتاد یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند؛ حال دو نفر از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا شبکه خبری سی ان بی سی نوشت: اداره پلیس شهر گیلوری آمریکا در بیانیه ای گزارش داد، در این حمله که در منزل ربکا آرمندایز عضو شورای شهر گیلوری رخ داد یک نفر کشته و سه نفر دیگر  زخمی شدند و در بیمارستان بسر می برند.

مری بلنکلی شهردار این شهر در پیامی که از طریق ایمیل منتشر شده است نوشت آرمندایز از لحاظ فیزیکی آسیبی ندیده است.

به نوشته سی ان بی سی این تیراندازی قبل از ساعت یک بامداد یکشنبه به وقت محلی آمریکا به دنبال یک مشاجره در مهمانی در فضای باز منزل  عضو شورای شهر  رخ داده است.

شهر گیلوری با جمعیت ۶۰ هزار نفر قبلا نیز در سال ۲۰۱۹ صحنه تیراندازی جمعی بوده است. در این حادثه در جشن سالانه سیر، یک جوان ۱۹ ساله با اسلحه سه نفر از جمله دو کودک را کشت و ۱۲ نفر را زخمی کرد و سپس خودکشی کرد.

سناریوی تکراری خشونت مسلحانه در آمریکا

همین هفته پیش مقام های ایالت اوهایو آمریکا گزارش دادند که در نتیجه شلیک گلوله در یک مرکز خرید دستکم دو نفر کشته و ۵ نفر زخمی شدند.

ابتدای آبان ماه نیز رسانه های آمریکایی گزارش دادند بر اثر تیراندازی در نزدیکی دانشگاه "فورت والی استیت" در ایالت جورجیای آمریکا یک نفر کشته و هفت نفر دیگر مجروح شدند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داده که  آمریکا یکی از مسلح ترین شهروندان جهان را دارد. آمریکایی ها صاحب ۳۹۳ میلیون قبضه سلاح گرم هستند و با این محاسبه، هر شهروند آمریکایی حداقل یک بار تجربه مواجه با خشونت با سلاح گرم در عمر خود را دارد.

این در حالیست که عطش خرید سلاح در آمریکا ادامه دارد. روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است: بررسی  انجام شده از روی داده های «دانشگاه نورت‌ایسترن»  نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۵ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۱۷ میلیون نفر مبادرت به خرید سلاح کردند این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ این میزان تنها ۵.۳ درصد بود.

کشته شدن سالانه نزدیک به ۴۰ هزار نفر در آمریکا با سلاح گرم

شبکه خبری سی ان ان درگزارشی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ نیز در ارتباط با میزان جرائم با سلاح گرم در میان شهروندان آمریکایی اعلام کرد: بنابر آمارها سالانه بیش از ۳۸ هزار نفر در آمریکا بر سر خشونت با سلاح گرم کشته شده و این بدان معنی است که روزانه یکصد آمریکایی دراین کشور با سلاح گرم به قتل می رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha